„Всеки събира капачки навсякъде. Училища, работни места, детски градини, дори затвори. Капачките се събират и се извозват до някой рециклатор, плаща ги самата кампания, а парите отиват за купуване на кувьози, линейки, медицинска техника. Купуваме ги от търговци и вносители. Търговците ни дават по-ниски цени, защото сме благотворителна организация“, заяви Радков.
„От началото на 2020 г. няма болница, в която най-новият кувьоз да е от миналия век. 2020 година дарихме още няколко вида апаратура на 14 болници в 14 града, а 2021 година дарихме първата детска неонатална линейка извън София в българското здравеопазване. Следващата стъпка – работим за планинска линейка за спасителните формирования. Искаме да разработим още доброволчеството, да организираме почиствания, да правим кампании за залесяване, искаме да използваме тази социална енергия. Представете си 100 000 души да правят по едно малко добро нещо, ето така се случва промяната – когато много хора правят добри дела всеки ден”, категоричен е Лазар.
Освен капачки, кампанията сега се фокусира и върху пластмасовите бутилки. Призивът е – мачкайте и събирайте. Тъй като бутилките са обемни, Лазар и съмишлениците му са насочили вниманието си към месечни кампании за събиране на пластмасата. Очакват още с първите пролетни дни да обявят и как точно ще се случва това.
Фокусирали са се и върху целта най-после в България да има специални планински линейки.
„Ние нямаме нито медицински, нито спасителни хеликоптери. При спасителните операции има случаи, където няма възможност да летят спасителни хеликоптери. Тогава участват линейките. Купува се джип, той се преправя, поръчва се оборудване. Докато нямаме хеликоптери, ще разчитаме на модифицирани линейки. Това е бюджетният ни вариант“, обясни Радков.
„Капачки за бъдеще” имат над 600 доброволни пункта в над 200 населени места в България. Хората могат да ги намерят във Фейсбук страницата на кампанията, където всичко се случва с доброволен труд.
„Ние сме една от малкото кампании, където нещата се случват със 100% доброволчески труд. Правим го заради идеята. Има хора, които даряват за каузата. Имаме благотворителни календари и шалчета, като разходите от тях отиват за каузата“, спомена Радков.