Локацията на Гран При на Бразилия след 2020 остава неясна

Формула 1 иска да задържи Гран При на Бразилия в календара, но къде ще се проведе единственото състезание в Южна Америка след 2020 година, когато договорът със Сао Пауло изтече, остава неясно.

Пистата "Интерлагос" в Сао Пауло може да има нова локация след 2020 година.

Президентът на Формула 1 Чейс Кери, който представлява Liberty Media Corp., заяви пред журналисти по време на състезанието на пистата „Интерлагос“, че се обсъждат всички възможни опции. „Имаме интерес, имаме няколко партньори, които са заинтересовани. Със сигурност една от целите ни е да продължим състезанията в Бразилия още дълго време. Няма краен срок. Ще обявим традиционно календара за следващия сезон около лятото“, коментира той. Интерлагос е потвърден за 2020, но Рио де Жанейро е кандидат за годината след това. Сао Пауло иска да задържи състезанието на своя територия и губернаторът Жоао Дория сподели, че ще има среща с Liberty в първата седмица на декември, когато ще бъде представено официално предложение от града. В момента Сао Пауло не плаща такса на Формула 1, за разлика от други по света, които плащат по 60 млн. евро за своите състезания, но Дория заяви, че това ще се промени. „Ще платим таксата за следващия договор, ще получим частни пари, както и частни инвестиции“, каза губернаторът. Местният вестник O Estado de S.Paulo излезе с информация, че градът, дом на трикратния световен шампион Аертон Сена, е бил готов да плати 20 млн. долара като такса. Според други информации в медиите, Рио е предложил повече. „Нашите споразумения имат няколко аспекта, не става въпрос само за таксата - има много елементи, които влизат в споразумението, те са доста сложни“, каза Кери. Сао Пауло, който е управляван от дясната ръка на Дория – Бруно Ковас, е на път да продаде правата за Интерлагос за 33 години на частния сектор на 8 януари. Според плана ще има събития през цялата година в зоната на пистата, както и построяването на хотел, зона за изложби и търговски център. Имаше разговори по време на уикенда за други локации, в по-малки градове извън оста Рио-Сао Пауло. Кери отказа да даде подробности относно „няколкото партньори“, които са проявили интерес в приемането на събитието. Зоната около Интерлагос се увеличи много в последните години и задръстванията са огромен проблем. Безопасността също е повод за тревоги, но не до такава степен. Предложената локация в Рио е далеч от центъра на града, в регион без много хотели и транспортна инфраструктура. Освен това е и залесена зона и ще се нуждае задължително от разрешение за строеж. /БГНЕС