Луксозният сектор очаква с нетърпение китайските туристи

Европейският луксозен сектор приветства края на противоепидемичните мерки в Китай, тъй като завръщането на китайските туристи с високи доходи може да доведе до по-нататъшен растеж, предаде АФП.

Преди пандемията китайските туристи, посещаващи Европа, бяха основен източник на продажби за луксозните къщи.

На китайците се падаха "една трета от покупките на луксозни стоки в света и две трети от тези покупки бяха направени извън Китай", казва Жоел дьо Монголфие, ръководител на отдела за луксозни стоки в консултантската фирма за управление „Bain and Company“.

Тяхното завръщане накара банка RBC да преразгледа прогнозата си за растежа на сектора през тази година до 11% от предишните 7%.

"Повторното отваряне на Китай е една от ключовите "мегатеми" за луксозния сектор през 2023 г.", заяви банка RBC в неотдавнашна бележка до клиентите.

След спада през 2020 г. луксозният сектор успя да надмине продажбите си отпреди пандемията през 2021 г.

"Китайците потребяваха, но само в Китай", каза Дьо Монтголфие.

"През 2022 г. беше много по-сложно с неочакваните ограничения в страната", добави тя.

Въпреки това това не попречи на сектора да направи приблизително 22% скок до 353 млрд. евро, според прогнозата на „Bain and Company“ от ноември.

Този ръст беше подкрепен от вълната от американски туристи, които след затварянето на магазините посетиха Европа, въоръжени със силен долар, както и от туристите от Корея и Югоизточна Азия.

Друга приятна изненада бяха европейците, "които бяха пренебрегвани в продължение на десетилетия... и се интересуваха от луксозни стоки повече от очакваното", каза Ерван Рамбург, вътрешен анализатор в луксозната индустрия и автор на книгата "Future Luxe: What's Ahead for the Business of Luxury".

С вдигането на ограниченията за пътуване в Китай "ще има значително завръщане на китайските туристи, но това ще е по-вероятно през второто тримесечие", каза Арно Кадар, портфолио мениджър в мениджъра на активи „Flornoy“.

"Пандемията все още е много активна в Китай и ще засегне много хора".

Китайските туристи може да се окажат необходими, ако потокът от американски туристи се забави.

"Европейските бутици се нуждаят от този отскок на китайската клиентела, за да заменят американската си клиентела, която може да купува на място", каза Кадар.

Те също така трябва да се пренастроят към китайските клиенти, които са склонни да пътуват на групи и ще се присъединят към големия брой американски туристи.

"Пред бутиците вече има опашки дори без китайски клиенти... те се нуждаят от повече персонал", каза дьо Монголфие. В противен случай те рискуват да "влошат преживяването" от пазаруването в луксозен бутик.

Друго опасение: не е ясно какъв обем стоки ще искат да купуват китайските клиенти. Секторът обича да поддържа ниски обеми и не прави отстъпки, за да си осигури ексклузивност. /БГНЕС