Луксозните модни марки спират използването на модели под 18 години

Френската луксозна група "Керинг", притежаваща марки като „Гучи“, „Ив Сен Лоран“ и „Бриони“ заяви, че ще наема вече само модели на възраст над 18 години за представяне на своите марки за възрастни от 2020 г., засилвайки етичната си позиция по все по-разрастващ се въпрос.

"Ние осъзнаваме влиянието, което оказваме върху по-младите поколения с продуктите на нашите модни къщи", заяви в изявление изпълнителният директор на групата Франсоа-Анри Пино. "Ние вярваме в нашата отговорност да предложим най-добрите възможни практики в луксозния сектор и се надяваме да създадем движение, което ще насърчи другите да следват примера", добави той.

Въпросната политика трябва да влезе в сила по време при есенно-зимните колекции 2020-2021, съобщиха от „Керинг“.

"Физическата и психическата зрялост на моделите на възраст над 18 години изглежда по-подходяща за ритъма и изискванията, които са част от тази професия", каза главният отговорник за установяването на групата на пазара, Мари-Клер Даво.

През 2017 г. „Керинг“ прие заедно с конкурента си LVMH, притежаващ марки като „Луи Вюитон“ и „Диор“, харта за работни отношения, въвеждайки минимална възраст от 16 години и други практики, като например не задължителното използване на ултра слаби модели.

Модният сектор започна да се занимава с въпроса за това как се третират моделите и какво се очаква от тях отчасти след смъртта 14-годишен руски модел на 14 октомври 2017 г. в Китай, който се оказа, че не е имал здравна застраховка. /АФП

Тагове: