Според него времето налага преосмисляне модела на работа на много бизнеси, за да оцелеят.
„Промяната е в това, че в определени случаи, когато бизнес моделът позволява, той би могъл да се нагласи в посока, която да му даде възможност да съществува. Това е единствено при положение, че съответният бизнес с условията, в които оперира би имал тази техническа възможност да го направи. Ние се променяме към това да работим в светлата част на деня с дневни силни добри предложения. Надявам се да сме едно от ценните места за вечерна работа в квартала така и оттук насетне и за през деня – силна кафе точка. Това е работа през деня и това е нещото, което за нас би било вариант да оцелеем и това е промяната, която ни предстои“, посочи собственикът на KANAAL как те ще се променят.
„Изход от тази криза би имало само за тези, които ще намерят начин да се променят и ще намерят начин за тази хибернация, за да разцъфнат отново напролет. Но това не вярвам да бъде за всички. Ние за момента имаме късмет как се развиха нещата от пролетта насам – имаме страхотна градина, така че първите мерки да може да се работи на открито, ние можехме да се възползваме, но има колеги, които нямат този лукс, така че за тях беше изключително трудно още в началото на лятото“, посочи още той.
И добави, че в спасението им през изминалите месеци важна роля са изиграли намаленото ДДС, доставките за вкъщи, създаденият от частна компания, безвъзмездно онлайн магазин, както и подаръчните им ваучери.
„Това което ни даде възможност да прескочим бяха подаръчни ваучери, които нашите приятели и хора, които подкрепят бара си купуваха. Сега отново са валидни. Ще се радваме на всеки един, който реши да си вземе от нашите подаръчни ваучери. Валидни са за цялата 2021 г. Те са на различни стойности. Предстои да пуснем също така тениски за празниците, брандирани чаши“, заяви той.
В условията на криза, Любо Чонос призова хората да подкрепят локалните производители.
„Това е изключително важно. В България вече има около 15 местни пивоварни, половината от тях имат изградени инсталации на място. Важно е в момента да подкрепяме всеки един от тези малки бизнеси“, заяви той.
Попитан дали бизнесът ще оцелее при евентуален трети локдаун, Чонос коментира, че това зависи от това как всеки от бизнесите успее да се подреди.
„Ние ще успеем да удържим още 2-3 седмици, от там насетне трябва да работим. Няма начин да просъществува бизнес без да може да работи. Това, че не работи или е затворен един бизнес не означава, че разходите му автоматично спират. Напротив, те си продължават, в 90%. Някои от разходите могат да бъдат ограничени или намалени, но това е само в някакъв процент. Ако няма работа, бизнесът не може да съществува“, категоричен е собственикът.
И завърши с това, че освен бири, в момента правят греяно вино по тяхна рецепта, което се е превърнало в хит и повод хората да ги посещават, за да си вземат за вкъщи. /БГНЕС