Макети на влакове и автомобили зарадваха посетителите на Централна ЖП гара

Клуб "Железопътен моделизъм - България" показа своите макети на влакове и локомотиви в Централна ЖП гара. Интерес към макетите не липсваше, като най-голям ентусиазъм се наблюдаваше при малчуганите, предаде репортер на БГНЕС.


"Това са нашите клубни помещения и тук се помещаваме трета година. Разположили сме нашите макети и модели на влакове, за да ги показваме на хората, на желаещите да ги видят. Нашият клуб, като български клуб, родолюбив клуб, набляга само на българския подвижен състав, така че тук преимущество има точно този подвижен състав. В момента има и чужд подвижен състав, защото днес е Ден на отворени врати.


Това заяви в интервю пред БГНЕС Владимир Колев, председател на клуб "Железопътен моделизъм - България".


"Уверявам, че интересът е много голям. Има модели, които правят повече впечатление. Това са модели, които и в момента се ползват от Български държавни железници, но имаме модели и на частни ЖП оператори", добави Колев.


Според него ако има по-голям интерес към някой модел, то ще е такъв, който в момента се експлоатира по нашата железопътна мрежа. Като пример той даде 43-та серия на БДЖ, също така отделни електрически локомотиви, които се ползват от частни жп оператори.


"Аз също имам любим модел, това е седма серия на БДЖ. Той наистина е много красив като външен вид и ако мога да посоча любим модел, то той ще е той.", уточни Колев.


Той обясни, че трудно се изработват такива модели. "Това е изцяло ръчно изработен модел. Има и такива, които се преправят, т.е. закупуват се готови заводски модели, които се преправят на български, защото точно този вид подвижен състав се експлоатира и на територията на нашата страна", поясни Колев.

"Ние имаме и модели на парни локомотиви, даже не са един или два. Един наш моделист създаде специално за наши български жп моделисти парни локомотиви, които наистина са уникални, и които в БДЖ са доставени в началото на ХХ век. Може да се каже, че са най-старите като модели и при нас", каза още Владимир Колев./БГНЕС