Мария Гайдарова: Над 4 800 деца със специални потребности се подпомагат от МОН

„Подкрепата за нашите деца, приобщаващото образование е основна политика на МОН години наред. Политика, в която фокусът е върху целта да дадем най-доброто развитие на всяко едно дете, за да се чувстват българските деца спокойни, уверени и да напредват. Това заяви служебният заместник-министър на образованието Мария Гайдарова, предаде репортер на БГНЕС.

Гайдарова бе участничка в европейска конференция на тема "Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование“.

Гайдарова уточни, че винаги когато някое дете има специална нужда от логопед или друг специалист, такава помощ трябва да бъде осигурена във всяко едно училище, защото навременната подкрепа увеличава шансът за тяхната бъдеща реализация. „Близо с половин милиона лева се подпомагат всяка година подрастващите. Много важен компонент от обучението на децата е присъствието на търпеливи и квалифицирани учители, които да им помагат през цялото време на тяхното израстване. МОН следи развитието на процеса, има близо над 4 800 ученици и деца, които получават подкрепа, както и над 1000 са назначените ресурсни учители и в детски градини, за да може да приемем и различните деца на България“, коментира още Гайдарова.

Грета Ганчева, директор на дирекция приобщаващо образование към МОН, отбеляза, че вече има друго ниво на синхрон между институциите и конференцията го доказва. „Когато създадохме ресурсните центрове никой не си даваше сметка колко важен е ресурсният учител, но сега вече сме сигурни, че той е човекът, чрез който се стимулира участието на детето. Всяко дете трябва да се чувства добре прието, затова стремежът ни ще бъде да създадем такива условия, че всяко дете да постигне максимумът капацитет на своите потребности. Имаме над 24 000 деца, както и 5 000 ресурсни специалисти, целта ни е да увеличим броя на тези експерти, за да могат децата да бъдат максимално добре подготвени“, коментира още Грета Ганчева. /БГНЕС

Тагове: