"Мета" на Марк Зукърбърг представи усъвършенстван шлем за виртуална реалност

Компания "Мета" представи нов шлем и очила за виртуална реалност, предназначена специално за професионална употреба.

Meta Quest pro, който може да бъде поръчан във вторник за 1500 долара и ще бъде доставен в края на месеца, включва редица технологични подобрения, които имат за цел да усъвършенства усещането на потребителите, че наистина се намират сред други хора.

Новият шлем трябва да дава възможност да се гледат не само виртуални светове, но и реалната среда на потребителя, благодарение на камери с висока разделителна способност, обърнати навън.

Камери, обърнати към вътрешността, се използват за възпроизвеждане на изражението на лицето на потребителя върху неговия аватар във виртуалната вселена, която посещава, по време на среща с колеги например.

„Ако някой се усмихне или намръщи (...), неговият аватар трябва да може да го изрази“, обясни основателят и шеф на "Мета" Марк Зукърбърг по време на онлайн конференция, организирана за представяне на напредъка на компанията в технологиите за виртуална реалност.

Гигантът на социалните медии се преименува на "Мета" през октомври 2021 г., за да отбележи преминаването към метавселената, разглеждана като бъдещето на интернет – след ерата на смартфоните – от технологичната индустрия.

"Фейсбук" и другите му услуги, тогава преминаваха през още една имиджова криза, причинена от подаден сигнал от инженер, който обвини бившата си компания, че „поставя печалбите пред безопасността на потребителите“.

Марк Зукърбърг имаше голямо желание, както във всяка своя публична изява, да популяризира ценностите и техническите способности на "Мета", но също така и икономическия потенциал на скъпите си инвестиции в метавселената.

„Броят на приложенията (достъпни в Quest), които генерират повече от 5 милиона долара приходи, се е удвоил от миналата година. Ето как изглежда платформа, която започва да се развива“, каза Андрю Босуърт, главен технологичен директор на американската група.

"Мета" преминава през труден финансов период. След години на зашеметяващи резултати, номер две в света в рекламата е изправена пред бюджетни съкращения от страна на рекламодателите поради лошия икономически климат и конкуренцията от други платформи като "ТикТок", чиято популярност нарасна.

Във вторник групата също така предложи нови партньорства, така че нейните платформи в метавселената да се използват по-широко, по-специално с "Майкрософт". / АФП, БГНЕС

Сан Франциско / САЩ