Михаил Дурчев: В Cohones не сме безгласни. 100% от "жълто-синия петел" отива за Украйна

Компаниите формират обществено мнение, а в нашата не сме безгласни. Това заяви в интервю за БГНЕС създателят на бира "Кохонес" (Cohones) и съосновател на едноименната пивоварна Михаил Дурчев.

За Дурчев крафт привоварството дава свобода. Марката е добре разпознаваема по гордия петел на етикета, а за да утвърди позицията си на обществено отговорни пивовари, 100% от "жълто-синия петел" отива за Украйна и засегнатото от войната цивилно население.

Идеята ми да правя крафт бира ми дойде много отдавна. Преди 15 години, когато следвах в Германия, тогава се запознах с крафт бирата. Открих разнообразието от вкусове. Това нещо премина в домашно пивоварство и в един хубав момент, преди 4 години реших, че човек трябва да преследва мечтите си и реших да си направя пивоварна, разказа Михаил Дурчев.

Крафт бирата се произвежда без консерванти и други вредни добавки.

„Специфичното на крафт бирата е, че тя не е нито пастьоризирана, нито филтрирана, защото не се използват никакви консерванти, запазваме всички полезни свойства на съставките и за разлика от комерсиалното производство, занаятчийската бира има многообразие от стилове и вкусове. Има тъмни бири, светли, плодови, бири със съставки, които за повечето хора е немислимо да присъстват в една бира, но това е красотата на крафт бирата, че всеки един пивовар е свободен да прави това, което иска. Най-изтънчената бира, която предлагаме е бира с отлежал дъбов чипс в различен алкохол. 2020 направихме бира, която беше направена с чипс отлежала в ръжен бърбън, а миналата година пуснахме четири вариации на тази бира. Те бяха отлежали в бърбън, уиски, кайсиева ракия. Поставихме рекорд за най-алкохолна бира в България-14.1%”, допълни Дурчев.

„Кохонес“ предлага 15 различни вида бира, а основните клиенти са млади и интелигентни хора с добри доходи.

„Към момента имаме 15 бири. В общи линии всеки месец излизат нови стилове. В крафт пивоварството винаги има нещо ново и интересно, което да се опитаме да се хареса на клиентите. Основните консуматори са от 25-45 години. Това са млади хора, интелигентни, с добри доходи. Комуникацията с по-възрастните хора е по-трудна, има предубеденост. Радва ме, че все пак има хора, които са на по-напреднала възраст и опитват крафт бира. Това се дължи на факта, че в последните години квафт пивоварството се развива и доста хора го определят за „новото вино“, заяви той.

Пивоварната е пуснала специална бира в подкрепа на Украйна. Парите от всяка закупена бутилка се даряват в помощ на цивилното население.

„Дизайнът е свързан със знамето на Украйна, за да отговаря на каузата. Цялата сума от покупката даряваме на украинския Червен кръст, даряваме цялата сума и не си взимаме пари за суровини. Не покриваме дори разхода си. Искаме всичко да отиде за хората на Украйна”, заяви Дурчев, който е и председател на Асоциацията на независимите малки пивовари в България.

„В 21 век да се води конвенционална война е недопустимо. Тези хора са на 200 километра от нас, близки сме по манталитет и обичаи. Информация има много, а пропаганда може да се случва там на север, където всичко е отрязано, но не е и в „белия свят“. За нас това беше един акт, който не можехме да гледаме безучастно. Ние не искаме клиенти, които имат мнение различно от нашето. Ако някой има проблем, че сме направили бира за Украйна, крафт пивоварни на пазара има в изобилие. Това можем да направим, не сме мултимилионна пивоварна, не може да извадим едни хиляди левове и да ги дарим на хората в Украйна. Парите, които можехме да си позволим да дарим не бяха особено много, но с това, което правим успяхме да сварим една бира и ако хората чувстват тази кауза близо до тях, да откликнат. Радвам се, че има адски много хора, които купиха бирата. Първият транш го преведохме на украинския Червен кръст. Не мисля, че някой от коментиращите във Фейсбук бегло може да си представи какво представлява тази война. Аз имам приятели украинци и нещата, които ми разказват не са опорки. Нещата не са красиви“, разказа той.

„Кохонес“ си партнира с Червения кръст, за да осъществи тази благотворителна инициатива.

„Червеният кръст е международна организация. Най-логичният избор бяха те. Изключително лесно е и няма никаква бумащина. Потърсете на интернет страницата им. Всеки може да дари, като трябва само дебитна карта и желание“, допълни Дурчев.

Дарени са 4700 лева за цивилните украински граждани.

„Дарили сме 4700 лева, а сега имаме още 1000 събрани. Надяваме се с течение на времето хората да продължат да подкрепят каузата. Ние произведохме 1000 бири, за да ги продадем и да дадем парите на хората на Украйна. Докато хората чувстват тази кауза, ще водим тази битка“, каза Дурчев.

„Основното нещо, което искам да кажа е, че при предишните войни бяхме пак не ни харесваше. Пивоварната ни е на две години, нямаше как да направим благотворителна бира тогова“, добави Дурчев.

Дурчев смята, че компаниите трябва да имат социална отговорност към обществото и да подкрепят благотворителни инициативи.

„Компаниите имат голяма група от хора, които ги следват в своите изяви. Смятам, че правилното е една компания да изразява мнението си. Важно е лошите неща да бъдат изваждани наяве. Нашата идея беше да дадем добър пример. Компаниите не трябва да са безгласни, защото те формират общественото мнение“, заяви той.

„Кохонес“ планират и екологична кауза, която да намали вредните емисии при производството на кашони.

„Ние още миналата година започнахме с каузите, за да бъдем социално отговорни. По време на протестите направихме бира, която беше с различни фотографии от самите протести. По този начин искахме да изкажем мнението си. Сега имаме приготвена една по-мащабна кампания, която е екологична. Това е нещото, което неглижираме в България. Бирите ни се дистрибутират в кашони, а производството на този кашон не е много екологично. Можем да направим една инициатива. Хората, когато си купуват кашонче с бира от нас, да ни връщат бутилките и кашончето, за да знаем, че бутилките ще бъдат рециклирани, а кашончето – използвано повторно”, сподели Дурчев и добави, че планира отстъпка за всеки клиент, върнал кашона и празните бутилки. /БГНЕС