Тя посочи, че от 8 ч. камионите са събрани на входа на София. “Знаете, че предния път протестът започна в 8 ч., след това позиционирахме камионите в центъра, имаме разрешение от Столична община, имаме протокол, подписан от полицията, утвърден маршрут на тръгване. В 9 ч. трябваше да тръгнем на шествие в посока центъра на София. В момента всички автобуси и камиони стоят блокирани от полицията, тя не позволява да тръгнат към града, те са на Цариградско шосе, каза Милтенова.
„Намират от разклонението на летище София на Цариградско шосе. Оттам са се подредили автобусите, след това са камионите, които се намират след светофара на Горубляне. Там стоят от 8 часа сутринта“, каза Милтенова.
"Цяла България в момента протестира. Ако с това, което се случва в столицата държавата иска да покаже мускули и сила, смятам, че това ще се отрази още по- негативно на всичко, което се случва в страната. Диалогът по този начин няма как да се възстанови. Няма друго място в страната, в което да имаме забрана за протест. Това, което се случва в София е нечувано и невиждано, поне за мен в демократична България“, каза Милтенова.
Междувременно превозвачите нямат проблеми с провеждането на протеста си в останалите части на страната.
Над 300 тежкотоварни машини и автобусни превозвачи се включиха в протестно шествие в Бургас. Те преминаха с бавна скорост по ключови булеварди в морския град и затрудниха трафика. Транспортните фирми в региона настояват за намаляване на акциза на горивата и отлагане на плануваното разширение на ТОЛ системата. От бранша се заканват, че ще спрат транспорта в цялата страна от 18 май. До напрежението се стигна след провалените преговори на представители на превозвачите с премиера Кирил Петков.
„Надявам се да намерим разумно решение на ситуацията, защото целият български народ има нужда от намаляване на цените на акциза, да се премахне и биодобавката”, заяви Тодор Димитров, представител на Съюза на международните превозвачи.
Представители на автобусните превозвачи поискаха дотации от държавата за междуградските превози. „Ние по редовните линии искаме да чуем има ли намерение държавата да подпомага превоза между малките населени места, ако не да кажат- ние нямаме пари и нямаме нужда от такъв вид превоз и да е ясно на обществото кой ще носи отговорност за прекъснатите връзки между малките населени места”, заяви за БГНЕС Тодор Христов- собственик на частна фирма за междуградски превози.
Превозвачи от Стара Загора също протестирахa с искане за намаляване на акциза на горивата с 50%, временно отпадане на добавката за екологично чисто гориво и отлагане на планираното разширяване на тол системата.
Близо 30 автобуса преминаха с автошествие през част от града. Те ще протестират всеки ден до 18 май, когато ще спрат автобусните превози.