Минеков за Народния театър: Партийното разнообразие може би е удобно, но дали е полезно

Партийното разнообразие в Народния театър „Иван Вазов” може би е удобно, но дали е полезно за театъра, коментира пред журналисти служебният министър на културата проф. Велислав Минеков, предаде репортер на БГНЕС.

Минеков съобщи, че проверка по случая с надрасканата с надписи „ДПС” и „изчезвай” врата на ПР-а на първата ни сцена Велислава Кръстева не е назначавал.

Народният театър си има директор, каза Минеков – следователно той трябва да се заеме със случая като вътрешен.

Служебният министър на културата заяви, че първо иска да знае кой е написал вратата в театъра и попита: Кого преследваме етнически в Народния театър? Това етническо преследване ли е, когато има политическо представителство? Аз, ако нападна ГЕРБ, това етническо преследване ли е? Не е, нали? Не е хубаво това нещо.

"Но директорът е пожелал по някакъв начин вероятно политическа подкрепа, тъй като трите важни лица са от три различни партийни групи. Там имаме ГЕРБ като главен секретар, имаме "Демократична България", имаме ДПС, той самият е малко БКП и БСП. Може би това е удобно, но дали е полезно за театъра, не съм сигурен", заяви министърът на културата.

Той допълни, че и той може да си направи министерството като си "вземе едно ДПС, едно БКП, едно ДБ и малко ПП, и нещата ще бъдат чудни и никой няма да може да ме мръдне от този пост още 63 години".

В отговор на въпрос на медия във връзка с фотосесия на певицата Рут Колева, заснет на паметника "Костница" в Перущица, Велислав Минеков заяви, че не е запознат със случая и не може да коментира, но "със сигурност е нещо много грозно".

По-рано, чрез съобщение в профила си във Фейсбук певицата написа:

„По повод снимките от фотосесията на списание ELLE България, заснета на Паметника на трите поколения край гр. Перущица, бих искала да дам следния личен коментар. Нито аз, нито екипът, организирал, продуцирал и осъществил тези снимки, сме имали намерение да накърним паметта на българските герои, загинали в Априлското въстание или в друг възродителен процес или събитие, част от националната ни история и самосъзнание. Като пра-правнучка на опълченец на Шипка (Кирил Балкански) винаги съм отдавала почит и уважение на националните ни герои и поднасям личните си извинения на хората, които виждат в тези снимки някакво оскверняване на българската история и памет.

Но.

Тази ситуация е следствие от много фактори, основният от които е натрупаните през годините разруха и занемаряване, които са останали незабелязани, или удобно игнорирани. Които щяха да останат незабелязани, ако моделът на снимката не бях аз. За справка, това не е първата фотосесия от този характер на това място. Паметникът на трите поколения в близост до гр. Перущица е в толкова окаяно и шокиращо състояние, че човек едва ли би го видял или посетил по някаква причина. За целия ни снимачен ден (в края на август) там не се появи нито един човек, нямаше никаква охрана, никаква информация, нито една табела. Това, което имаше обаче, беше апокалиптична разруха, надписи "Що е черно на сапун", свастики, вулгарни изрази на английски език, грозни графити, купчини боклук и падащи плочки. Районът около въпросния саркофаг миришеше на урина, тягостно. А самият той беше покрит с боклуци, които почистихме преди заснемането на кадрите. Пътят към паметника е осеян с дупки и целият обект е олицетворение на едно нещо - разпад. Не ви разказвам това, за да се оправдавам, истината е, че не знаехме какво олицетворява този паметник, защото никъде нямаше информация за него. Както и че почти цялата информация в интернет гласи, че в този паметник и саркофаг няма останки на покойници.

Когато се върна в България, бих искал да направя дарение на община Перущица, за да се почисти и подобри състоянието на паметника, и се надявам, че тази ситуация ще бъде добър урок за всички нас”, заяви Рут Колева. /БГНЕС