Снимка, придружаваща туита, показа, че „Perseverance“ се е отдалечил от хеликоптера и „пистата“ му, след като е паднал на повърхността. „Ingenuity“ се захранваше от „Perseverance“, но сега ще трябва да използва собствена батерия, за да пусне жизненоважен нагревател, за да предпази неекранираните си електрически компоненти от замръзване и напукване по време на непривлекателната марсианска нощ.
"Този нагревател поддържа интериора на около 7 градуса по Целзий през силния студ в марсианската нощ, където температурите могат да паднат до -90 градуса по Целзий", каза Боб Баларам, шеф на проекта за хеликоптер на Марс и инженер в Лабораторията за реактивно задвижване. "Това удобно предпазва ключови компоненти като батерията и някои от чувствителната електроника от увреждане при много ниски температури."
През следващите няколко дни екипът ще провери дали слънчевите панели на хеликоптера работят правилно и зареждат батерията му, преди да изпробват двигателите и сензорите преди първия му полет, каза Баларам. Очаква се „Ingenuity“ да направи първия си опит за полет не по-рано от 11 април, пише в Туитър лабораторията за реактивно задвижване. Той ще се опитва да лети в атмосфера, която е 1% от плътността на земната, което затруднява повдигането, но ще бъде подпомогнат от гравитацията, която е една трета от тази на нашата планета. Първият полет ще включва излитане със скорост от около един метър в секунда до височина от 3 метра, задържане там за 30 секунди, след което слизане обратно на повърхността. Апаратът ще прави снимки с висока резолюция, докато лети. През месеца се планират до пет полета с увеличаваща се трудност.
1,8-килограмовият апарат струва на НАСА около 85 милиона долара за разработване и се смята за доказателство за концепция, която може да революционизира космическите изследвания. Бъдещите апарати биха могли да покриват повърхността много по-бързо от роувърите и да изследват по-пресечен терен. /БГНЕС, АФП