На 10-и май започва 50-то юбилейно издание на Рали България

Първият българин, който печели Рали България – Илия Чубриков и трикратният шампион в автомобилната надпревара – Енрико Бертоне, са специални гости на 50-то юбилейно издание на състезанието и ще карат в един автомобил в последния ден от ралито, предаде репортер на БГНЕС. Това заяви на пресконференция в Пресклуб България председателят на Автомобилна федерация на България Камен Михайлов. На срещата присъстваха още спортно-техническият мениджър Калоян Станчев, българският пилот Илия Царски и плувецът Петър Стойчев, който ще участва в изданието като навигатор на Димитър Илиев.

Петър Стойчев ще участва в 50-то издание на Рали България като навигатор на Димитър Илиев.

Михайлов коментира програмата на ралито и уточни въпроси, свързани с лиценза на състезателите. „50-то юбилейно издание на Рали България - нещо много съществено като събитие в автомобилния спорт, едно рали, което е оставило неизтриваем отпечатък в главите, наистина много изтъкнати пилоти са го печелили. Тази година бележим ръст на заявките – организацията е сериозно променена, има 39 български и 10 чуждестранни заявки до момента, надявам се, нашите колеги, които участват за националния шампионат да подадат заявки до 6-и май, може би ще се промени тази цифра, аз лично бих искал да я закръглим. Имаме по четири екипажа от Румъния и Сърбия, както и по един от Турция и Унгария“, започна той. „Стартът на първия автомобил е на 10-и май, петък, от 20:30 ч. на площада пред катедралата във Варна. Поканен е един наш изтъкнат състезател и предполагам, че той ще дойде – Георги Петров. Битката започва от събота сутринта, автомобилите стартират от Техническия университет на преход, отиват към старта на отсечка, минават Бялата вода, Провадия, отиват Манастира, отиват на преход и карат на два пъти небеизвестните отсетчки на Рали Стари столици около Шумен. Прибират се обратно във Варна, а в неделя е емблематичната отсечка Аладжа Манастир. Най-интересното е, че навремето, когато организирахме писта Варна, ползвахме булевард Васил Левски като затворен маршрут. Сега там ще направим финалната отсечка на ралито и на място ще бъде и награждаването, и последната пресконференция, очакваме това да се случи към 16:30 в неделя. Искам да благодаря на хората и организациите, на Министерството на младежта и спорта, на общините, най-вече Варна, на Ауди, Петрол, Спортен тотализатор. Искам и да добавя едно важно нещо - към всички участници, до завършване на Рали България, няма да се занимаваме с препотвърждаване на лицензи. Господин Стойчев е носител на индивидуален лиценз номер 1, който е еднократен. На годишен лиценз номер 1 е носител Тихомир Стратиев“, обясни Михайлов.

Илия Царски (л) ще участва в ралито за първи път от десет години насам, а Камен Михайлов (д) обяви някои приятни изненади за юбилея.

Плувният маратонец Петър Стойчев коментира присъствието си в ралито и дали в бъдеще би искал да бъде част от автомобилния спорт. „Тук съм поради една единствена причина – 50-то юбилейно издание на Рали България - ако не бе юбилейно, едва ли щях да бъда тук. За мен и за Митко бе важно да вземем участие в това състезание. Самият аз поех инициативата да бъда навигатор на Митко Илиев. Нямам опит, правим тренировки, тепърва ще се запозная с автомобила, свиквам с екипировката, но като цяло навигаторът има своите ангажименти, които трябва да изпълнява. Винаги съм бил зад волана, но за първи път съм от дясната страна – нашето мото е да си имаме доверие и да завършим успешно Рали България. Пожелавам на всички участници безаварийно състезание и нека благодарим на всички, които са допринесли за Рали България - подкрепата на държавата, правителството на господин Борисов, министър Кралев, министерството на вътрешните работи също ще помогне, както и общините, които най-много подкрепят българския спорт – тези хора трябва да бъдат отбелязвани. Пожелавам си едно честно рали, едно рали, което да остане запомнено с голям брой участници, едно рали на което да няма отпаднали и недоволни. Успех на всички и аз самият с голяма усмивка на лице ще застана до Митко в автомобила, с който ще се състезаваме“, започна той. „Изводът, който си направих е, че във водата нещата са в мои ръце. Освен че му тежа на Митко в колата, трябва да направя така, че да бъда максимално полезно. Неслучайно в автомобила са двама души, преди всеки завой трябва да чета записките, които съм направил по време на генералните тренировки, но не мисля, че в бъдеще време това може да бъде моето амплоа – нито физическите ми габарити отговарят на този спорт, нито възрастта ми е да мога да се пренасоча към този спорт. Моето желание и на Митко е да оставим спомен в ралито, нека нещата се случват стъпка по стъпка, живот и здраве ще анализираме и ще погледнем към бъдещето. Някои хора им тръгва от веднага, това си е до човек. В автомобилния спорт, различните пилоти имат различни техники, различните навигатори, различни записки“, завърши Стойчев. Един от най-известните български пилоти Илия Царски разкри, че вече разполага с лиценз, но не очаква да постигне много в юбилейното издание. „Вече разполагам с лиценз – предишният ми бе неправомерно отнет. Не съм участвал в ралито от 10 години и осъзнавам, че ми бъде много трудно. Ще се състезавам с Мицубиши, а навигатор ще ми бъде Лазар Тевекелов“, сподели той. Юбилейното 50-о издание на Рали България ще се проведе от 10-12 май във Варна. /БГНЕС

Категории: