От своя страна вицепремиерът и вътрешен министър Бойко Рашков съобщи, че за някои участъци от автомагистралата никой не знае кой работи.
Никой не казва „Аз съм този, който строи там“. И за това има много сериозни причини. За първи път от историята на България имаме национален обект, за който части от него е с неизвестен извършител, каза Рашков и добави, че има множество примери за нарушения на закона във връзка със строежа на магистралата.
„МВР започна проверка на изнесеното въз основа на предоставените ни документи от министър Комитова. Проверката продължава, ние ще я завършим във възможно най-кратък срок. Има едно производство, което проформа е образувано в Националната следствена служба. В подобни проверки трябва да бъдат засегнати интересите на някои бивши властимащи. Нашата прокуратура няма афинитет към разследвания, които засягат бившия министър-председател“, обясни Рашков.
Министърът се възмути от факта, че на тези, които са строили без строителни книжа, не им се търси сметка.
„По отношение на този неизвестен извършител, ние в нашето разследване трябва да открием кой строи онези части от магистралата, които са платени предварително. Интересен е въпросът защо не се легитимират тези, които строят. Ние се надяваме след 7-8 години да пътуваме по тази магистрала. Ако не дай си Боже се случи нещо след години, ние трябва да знаем от кого да търсим отговорност. Крайният извършител се крие. Утре нямаме гаранции кой качествено ще извърши тази строителна дейност. На държавата се нанасят щети. Ние като данъкоплатци осигуряваме строителството на тази магистрала, но по същия начин и утре ще си плащаме за нейните ремонти“, алармира Рашков.
Според министъра притеснителен е още фактът, че са отделени 10 млн. лв. за озеленяване на магистралата.
„Представяте ли си – 10 млн. лв. за цветя и рози на магистралата. След 6-7 години ние няма да имаме цветя и рози, но ще дадем едни 10 млн.“, каза още Рашков. /БГНЕС