Натали Портман: Жените невинаги трябва да са добри момичета

По-тъмната страна на женската сексуалност беше показана в Кан във филм, представящ жена, която съблазнява ученик и изгражда с него идеален живот след скандал в таблоидите.


С участието на Джулиан Мур и Натали Портман, "Май, декември" отвежда зрителя на влакчето на моралната двусмисленост, като разглежда двойка, която живее в привидно крайградско блаженство с децата си дълго след като доминира заглавията на вестниците.

Портман се превъплъщава в ролята на Елизабет, актьор, който прекарва време със семейството, за да проучи жената, която е в основата на скандала - Грейси, изиграна от Джулиан Мур, 62 г.

В интервю за АФП Портман - чиято героиня също взема съмнителни решения - заяви, че обича да вижда как жените "се държат по морално двусмислен начин".

"Целият спектър на човешкото поведение трябва да бъде достъпен за жените, защото жените са хора", каза тя.

"Винаги ме побърква, когато хората казват: о, ако само жени управляваха света, той щеше да е по-милостив. Не, жените са хора и идват в най-различни сложности."

Портман стана звездна на 12-годишна възраст във филма "Леон" на френския режисьор Люк Бесон, заради който като дете е била сексуализирана и към който, както казва, сега изпитва сложни чувства.

Филмът е вдъхновен от връзката на Бесон с френската актриса и режисьорка Майвен, за която той се жени, когато тя е на 16. Майвен участва и режисира филма " Жан дю Бари", заедно с Джони Деп, който предизвика скандал при откриването на фестивала в Кан тази година17

Бесон е изправен пред няколко обвинения в сексуални посегателства - разкритие, което Портман заяви, че намира за "опустошително", без да иска да даде повече подробности.

"Май, декември" е сред няколкото филма в Кан тази година, които се впускат по-дълбоко във вътрешния живот на жените, изследват тяхната сексуалност или моралната им сложност.

"Смятам, че няма граници за това колко много може да се изследва, така че бих искала да видя повече", каза Портман.

Режисьор на филма е американецът Тод Хейнс, който през 2015 г. развълнува Кан с лесбийската драма "Карол" с Кейт Бланшет и Руни Мара в главните роли.

Той заяви пред АФП, че "Май, декември" изследва отказа ни да погледнем честно на себе си.

"Това е начинът, по който оцеляваме. Вярвам, че потискаме много от желанията си по най-добри причини. Това е начинът, по който съществува едно цивилизовано общество."

Въпреки таблоидния скандал и това, че е в списъка на сексуалните престъпници заради сексуалната си връзка с 13-годишно момче, Грейси изглежда неспособна да види нещо нередно, докато пече торти за съседите си и се подготвя за дипломирането на децата си.

Пристигането на Портман и нейните изпитателни въпроси обаче накърняват приказния живот, който двойката е изградила.

Хейнс описва "Май, декември" като "много висцерално кино", което му напомня за по-стари филми, в които е било по-лесно "да се задават въпроси и да се обсъжда моралът".

Той каза, че става "все по-трудно да се правят такива филми", тъй като обществото вече не се "чувства комфортно да се чувства неудобно". Мисля, че това е като смъртта на мисленето, смъртта на социалната критика". /БГНЕС