Назад във времето с изложбата на реалиста Атанас Мацурев „Пластове на времето“

Не харесвам модерното, съвремието също не е времето, в което се чувствам удобно. Това каза в интервю за БГНЕС акварелистът Атанас Мацурев, часове преди откриването на изложбата му „Пластове на времето“ в арт галерия „Нюанс“.

„Много ми е интересно и ме привличат неща с много история и този път за пръв път показвам повече архитектурни елементи от стара София - фасади, къщи. Там много ясно може да се види това напластяване на времето, в което всеки слой е различен и носи своя история, архитектурен отпечатък на времето. Дори пейзажите минават под това мото, тъй като се виждат следите на времето и хода на историята“, заяви той.

Творецът призна, че е носталгичен тип и подсъзнателно се връща или специално търси това изобряазяване на миналото, което в себе си е съхранило история, традиции и е убеден, че то е по-стойностно.

„Това е шанс да покажа на хората, че това са страшно красиви неща и ние ги губим със страшна скорост и това всъщност поражда носталгия по отминалото“, коментира Мацурев и обясни, че целта му когато рисува е да го прави така, че да успее да предаде на зрителя същите чувства и емоции, които той е изпитал когато е видял картината, изникнала пред погледа му.

На платната му място са намерили предимно сгради от стара София, стария център, около „Лъвов мост“.

„Това са най-обикновени сгради. Просто са красиви, нищо специално. Дори най-обикновеният прозорец, най-простата къща може да ме впечатли много повече от прозореца на Националната художествена галерия. Друг е стимулът , за да тръгна да го правя – просто трябва да изпитам нещо като го гледам и обикновено то е наситено с история и тези пластове на времето“, обясни художникът, който през 1996 г. идва от Банско и заживява в столицата.

За Атанас Мацурев са важни историята и хората, които оставят следи във времето и именно това изобразява в картините си. Дори безлюдните пейзажи създават усещането, че е минал човек или след минута ще стъпи човешки крак.

Експозицията може да бъде видяна до 14 февруари. /БГНЕС