Ниски печалби за собственика на Gucci

Френският гигант в областта на луксозните стоки Kering отчете спад в печалбите за 2023 г., но обеща да продължи да изпълнява инвестиционната си стратегия, за да върне водещата марка Gucci "обратно в правия път".

Kering, сред чиито къщи са още Yves Sain Laurent, Balenciaga и Bottega Veneta, отчете 17% спад на нетната печалба до 2,98 млрд. евро.

Продажбите са намалели с 4% до 19,57 млрд. евро по време на годината, която главният изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино определи като "трудна за групата".

"Нашите резултати отново не отговориха на очакванията ни", каза Пино в разговор с анализатори.

"Заедно с нашия управленски екип решихме, че въпреки настоящата несигурна среда, не трябва да намаляваме инвестициите си в бъдеще", каза той.

"Това ще окаже известен натиск върху краткосрочните ни резултати, но ние сме решени да направим така, че тази краткосрочна болка да се изплати в дългосрочен план", добави Пино.

Kering предупреди, че инвестиционната ѝ стратегия ще натежи на оперативните приходи на групата за цялата година.

В нейното изявление за приходите се посочва и "продължаващата икономическа и геополитическа несигурност". /БГНЕС