Носенето на маски в самолетите създава сериозни проблеми на екипажите

Понастоящем маските са нещо обичайно за самолетни полети и за съжаление също са повод за неприятни конфронтации относно тяхното използване. От началото на пандемията стюардесите и членовете на екипажи съобщават на федералното правителство за над 200 инцидента, в които са били тормозени или заплашвани заради политиките за използване на маски по време на полет, съобщава Си Ен Ен.

В един от случаите стюардеса съобщава, че четирима пътници, които не са били с маски са я тормозили заради това, което те са нарекли „прост проблем с маската“. Ситуацията станала толкова напрегната, че самолетът трябвало да се върне обратно. При друг инцидент пътник, който продължил да сваля маската си, обърнал очи и казал на стюардесата да пази тишина. После изкрещял: "Млъкни!" Други стюардеси са се сблъсквали с агресивни прояви на неподчинение. Стюардеса отбелязва, че пътник отказва да постави маската отново след консумацията на напитки на борда, въпреки многобройните предупреждения. В крайна сметка този човек казал на екипажа: "Е, ако държа бутилката си с вода, мога да не нося маската си, нали?" След това пиел от водата бавно през останалата част от полета. По този повод той се възползвал от политика, която позволява на пътниците да свалят маските си, докато се хранят или пият. Когато авиокомпаниите въведат задължителни политики за носене на маски, за да поддържат дейността си, задачата за прилагане на правилата често се пада на стюардесите. В САЩ, където такава основна мярка за сигурност срещу COVID-19 е доста политизирана, тази задача може да бъде предизвикателна. Понякога е наистина опасно. „Постигането на масово изпълнение на нормите е една от най-трудните части от нашата работа“, казва Али Малис, стюардеса в „ American Airlines“ и представител в Асоциацията на професионалните стюардеси. "Считаме се за основни работници, но няма заплащане за рискови условия или нещо подобно", добави той. Авиокомпаниите и членовете на екипажа съобщават, че по-голямата част от пътниците спазват правилата за използване на маски. Профсъюзите на стюардесите обаче казват, че техните членове редовно срещат пътници, които реагират с войнственост, устни заплахи и дори физически нападения. При липсата на федерални разпоредби за използването на маски, много стюардеси смятат, че не могат да направят малко, за да гарантират спазването им. Или дори да се предпазят от бурни реакции и атаки.

Президентът Джо Байдън издаде изпълнителна заповед, с която нареди на федералните агенции да изискват маски на летищата и самолетите. Също така във влакове, фериботи, автобуси и други средства за обществен транспорт. И стюардесите приемат новината. Ситуацията стана много тревожна. До точката, че Федералната авиационна администрация (FAA) наскоро обяви, че ще предприеме по-строг подход за справяне с непокорните пътници. До 30 март 2021 г. пътниците, които нападат, заплашват, сплашват или пречат на екипажа на авиокомпания, могат да бъдат изправени до глоби до 35 000 и дори да бъдат задържани, според FAA. По-рано агенцията разглежда тези случаи с предупреждения и граждански наказания, наред с други методи. „Ние имаме нулева толерантност към насилствено или заплашително поведение от страна на пътниците. И ние ще предприемем възможно най-силните мерки срещу всеки пътник, който го направи. Това предупреди администраторът на FAA Стив Диксън във видеоклип миналата седмица. В прессъобщение от 13 януари FAA съобщи, че е видял „обезпокоително нарастване на инцидентите, при които пътниците на авиокомпаниите засягат полетите със заплашително или насилствено поведение“. В изявлението се цитира както отказът на пътниците да носят маска, така и неотдавнашното насилие в Капитолия на САЩ по повод инцидентите. Промяната идва след като FAA предложи граждански наказания през декември срещу двама пътници, за които се твърди, че са нападнали стюардеси, които са ги помолили да носят маски. Един от случаите от миналия август: Според агенцията, в полет на „Allegiant Air“ ударил стюардеса, извикал обиди и грабнал телефон, докато екипажът говори на капитана за отказа на пътника да носи маска. Агенцията предложила глоба от 15 000 долара. Същият месец се случва различен случай. Пътник в полет на „SkyWest Airlines“ от Атланта до Чикаго сваля маската си, малтретира други пътници и тормози сексуално стюардеса, съобщи FAA. Агенцията предложи глоба от 7500 долара. През ноември 2020 г. агенцията отчита 108 непокорни пътнически инцидента през годината. Въпреки това FAA не посочи колко от тези инциденти са свързани с проблема с маската. Всички големи авиокомпании в САЩ вече имат политики за маски. И няколко от тях дори са въвели „списъци за изключване на полети“, които забраняват на определени пътници, които отказват да носят маски, да летят с тях по време на пандемията. През януари United Airlines заяви, че е забранила близо 615 пътници поради неспазване, тъй като през юни е затегнала задължителната си политика за носене на маски. "Delta Air Lines" казва пред Си Ен Ен, че повече от 700 души са били добавени към списъка за изключване на компанията от миналия май. Авиокомпанията добави, че това е малка част, като се има предвид, че около 1 милион пътници летят с тях всяка седмица. "American Airlines" не предостави конкретен номер на Си Ен Ен. Въпреки че каза, че по-голямата част от клиентите спазват неговата политика на задължително използване на маски. „Много е съмнително каква власт имат авиокомпаниите в публичните пространства, за да казват на хората да носят маска. И ако не го направят, какви биха могли да бъдат наказанията “, казва Пол Хъдсън пред Се Ен Ен. Хъдсън е президент на FlyersRights.org. Например, някои родители съобщават, че са били отстранени от полети, тъй като малките им деца не са били с лицеви защитни средства. Това, въпреки противоречивите насоки за общественото здраве относно това дали от малките деца трябва да се изисква да носят маски. Оттогава много авиокомпании преразгледаха изискванията на маската на децата. Хъдсън обаче заяви, че вярва, че единните стандарти ще подобрят безопасността и справедливостта./ БГНЕС Вашингтон / САЩ