Нови тенденции в дамската и мъжката мода пленяват абитуриенти тази година

С наближаването на абитуриентските балове, София отново събира на едно място десетки дизайнери и модни къщи на специализираното модно изложение „Моден салон – абитуриенти”, предаде репортер на БГНЕС.

На изложението има над 2000 модели абитуриентски рокли и мъжки костюми, като в рамките на няколко дни всички абитуриенти могат да изберат своя тоалет за празничния ден. Изложени са 80 колекции на 25 дизайнери и модни къщи. Богатият избор от рокли и костюми е много важен, но тенденциите в модата за тази година също играят важна роля при избора на младежите.

През последните години се наблюдават известни промени, както в женската, така и в мъжката мода. Освен това обаче все повече абитуриенти се насочват и към превоз с луксозна лимузина в този толкова специален за тях ден.

Радостина Долапчиева е дизайнер на модна къща “Alegra”. Пред БГНЕС тя обясни, че роклите в новата им колекция са с много блясък, красиви орнаменти, цветя и дантела.

“Тенденцията за тази година е блясъкът, но разбира се, трябва да е премерен и съчетан с правилните елементи. Всяко момиче трябва да прецени много добре и ние консултираме за цвета, в който да бъде облечена”, каза тя и уточни, че момичетата се съобразяват и се вслушват в мнението на дизайнерите и консултантите.

Дизайнерът коментира, че момичета като цяло знаят какво искат и се интересуват от мода. “В повечето случай идват и се влюбват в тоалета, и като цяло имат идея как искат да изглеждат”, отбеляза тя. Според нея комфортът е много важен и по тази причина се използват по-олекотени материи при изработването на роклите.

Християн Стоилков е собственик на бранд за мъжка мода “Фабрика успех”. Пред БГНЕС той обясни, че предлагат на абитуриентите да ги облекат по забележителен начин. “Ние правим костюмите по поръчка. Те могат да направят това, което наистина са искали да направят винаги или са харесали в интернет или пък са видели костюм на любима известна личност и ние можем да го създадем”, отбеляза той.

С него коментираме и какви нови тенденции се забелязват в мъжката мода. “Това, което наблюдавам е, че младежите чакат първо дамата им да си избере роклята и потенциално те да съчетаят с нейната рокля. А ако няма дама, се насочват към най-безопасните два варианта - черно или тъмно синьо”, обясни Стоилков и добави, че има и младежи, които са малко по-смели и експериментират с различни видове материи. “Голямата част се насочват предимно към безопасните варианти - черно и синьо”, поясни той.

Според него през последните години повече младежи залагат на по-спортни визии. “Навлизат все повече кецовете като обувки за завършване на тяхната визия, докато преди време не беше така. Сега даже си става тенденция да виждаме абитуриенти със спортни обувки”, смята той.

След като абитуриентът се е сдобил с рокля или с костюм, следва въпросът и как да се придвижи. Екипът ни се срещна и със собственик на фирма, която предлага превоз с луксозна лимузина. Пред БГНЕС Юлиан Андреев коментира, че един от най-големите плюсовете на това абитуриентите да се возят в луксозна лимузина на този ден е това, че могат да съберат най-близките си приятели или пък целия клас. “Тук се получава хем полезно, хем приятно. Добра цена, добро удоволствие, всички са на едно място, нисък разход на гориво, малко вредни емисии и най-вече не се прави задръстване”, отбеляза той.

Според него след пандемията интересът и тренда към превоз с луксозни лимузини отново се завръща. “Сега трендът започва да се вдига”, смята той./БГНЕС