Според резултатите от новото проучване, публикувано в „Scientific Reports“, докато по-голямата част от кучетата изпитват затруднения при изучаването на имената на предмети, когато са подложени на тестове под строго контролиран условия, шепа „надарени“ кучета за обучение на думи научават имената на множество играчки, привидно без усилие.
Учени от Canine Family Project от университетския отдел в Унгария анализират 40 кучета, които са интензивно обучавани в продължение на три дни, за да ги научат на имената на поне две играчки. Собственикът на куче и дресьор повтаря няколко пъти имената на играчките. Експериментът разкри, че само 7 кучета от 40, които са участвали, са успели да научат имената на играчките.
„Първоначално нашата хипотеза беше, че факторите за развитие, като невропластичност по време на етапа на кученцето, биха повлияли на кученцата да научават имената на обектите по-бързо, в сравнение с възрастните кучета", казва д-р Клаудия Фугаца, главен изследовател по този проект, се казва в прессъобщението на университета.
"Бяхме изненадани да установим, че въпреки интензивното обучение, повечето кучета, независимо от възрастта, не показват никакви доказателства за учене. И което е по-изненадващо, 7 възрастни кучета показаха изключителна способност за учене: те не само научиха двете имена на играчки, но във времето на проучването научиха между 11 и 37 имена на други нови играчки “, продължава изследователят.