„Ако говорим за аукционни продажби, тогава, разбира се, часовниците се продават много по-добре, защото това е по-разбираем продукт за аукциона, купувачи и колекционери“, каза той.
Според него търговете за часовници са много по-активни от тези с бижута, просто защото колекционерите на часовници вече знаят предварително кой модел искат да получат в колекцията си. Всъщност за тях е важно да знаят само в какво състояние са изпратени на търг. Докато бижутата не могат да бъдат оценени от снимката и преди да бъдат купени, всеки желае да разгледа по-отблизо и да прецени дали е подходящо за жена.
"В момента виждаме, че аукционните къщи, които продават бижута, не се чувстват много удобно. Купувате и инвестирате в нещо, чиято цена нараства. И сега часовниците, ръчните часовници, се превърнаха в мода. Те са инвестиция и част от имиджа. Това е актуално и хората ги купуват, защото виждат, че цените на тези вещи се покачват“, добави експертът.
В същото време, според Лечбински, в близко бъдеще малки аукционни къщи ще бъдат трансформирани. И ако такива големи и стари аукционни къщи като „Кристис“ и „Сотби“ продължават да организират търгове на живо, то по-младите аукционни къщи са по-склонни да преминат към търгове в Интернет. В Ineichen 50 % от търговете вече са онлайн. Купувачите са главно от САЩ и Европа, а сред клиентите има и руснаци. /БГНЕС