Министърът на културата на Италия Дарио Франческини заяви, че решението „без преувеличение може да бъде определено като историческо“. Стимул за въвеждането на дългоочакваната забрана стана намерението на ЮНЕСКО от юни да включи Венеция в списъка на застрашените обекти на световното културно наследство. Промяната на статута бе избегната, въпреки че премиерът Марио Драги призна, че плановете на ЮНЕСКО в известен смисъл са „ускорили“ процеса за налагането на забрана.
Властите в Италия от дълго време се опитват неуспешно да решат проблема с навлизането на големи плавателни съдове във Венецианската лагуна, основно круизни кораби, които преминаваха прекалено близо до безценните исторически сгради „Перлите на Средиземноморието“. Влиятелни международни туроператори препоръчваха активно такива атракции на туристите.
От 1 ноември 2014 г. навигацията на съдове с водоизместимост над 94 000 това по централните канали на лагуната бяха забранени. Но все пак навлизането на круизни кораби във Венеция продължи и съществуваха опасения, че това може да доведе до трагични инциденти.
През юни 2019 г. в канала Джудека лайнер се сблъска с туристическа лодка и пет човека бяха ранени. Инцидентът предизвика бурната реакция на местните жители, които организираха многохиляден протест на централния площад „Сан Марко“, въпреки действащата забрана там да се провеждат масови обществено-политически мероприятия. /БГНЕС, РИА Новости
Венеция / Италия