Американската корпорация за кафе напусна Русия през май в отговор на инвазията на Кремъл в Украйна, на фона на стремежа на Запада да срине руската икономика.
Менюто в Stars Coffee е подобно на това на Starbucks, макар и с някои основни разлики. Например фрапучиното се нарича "фрапучито", а познатото на пръв поглед лого е леко различно от предшественика си, като двуопашатата русалка на Starbucks е заменена с жена, носеща "кокошник" - традиционна руска забрадка.
Starbucks оставя 130 магазина в страната. Активите ѝ бяха закупени от руския рапър Тимати и ресторантьора Антон Пински, които са начело на новата верига.
Руският телевизионен канал РБК съобщи, че в допълнение към кафенето веригата ще има магазини с различни формати и разширено меню - като някои "премиум" магазини ще включват суши бар и алкохол.
Новите собственици заявиха, че ще отворят отново всички 130 обекта в цялата страна. Според RBK те планират всички обекти да бъдат отворени до края на септември.
Starbucks е само една от многото западни компании, които напуснаха Русия, откакто през февруари започна пълномащабната й политика в Украйна. McDonald's затвори магазините си в Русия през май - които започнаха да отварят отново месец по-късно под името "Вкусно-и точка". /БГНЕС, Политико
Москва / Русия