Петя Аврамова: Не крием информация, времето беше малко

Не крием информация, времето беше малко, а количеството ѝ голямо, заяви министърът на регионалното развитие в оставка Петя Аврамова пред временната комисия за проверка на управлението, предаде репортер на БГНЕС.

Пред депутатите министър Аврамова отговаряше на депутатски въпроси за дейността на държавната фирма „Автомагистрали“ ЕАД, както и за множеството директни възлагания върху нея на поръчки, които дружеството прехвърля на други строителни фирми-подизпълнители.

Според депутатите от новите партии в парламента, включително и тези от БСП, това е ставало чрез заобикаляне на Закона за обществените поръчки, от което са се облагодетелствали фирми, близки до управляващите от ГЕРБ.

Министър Аврамова увери, че „Автомагистрали“ са участвали и в публични търгове за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа, имат такива договори, а директното възлагане е една напълно законна процедура.

„Наемът на техника е нормална практика в строителството“, посочи регионалният министър, отговаряйки и на обвиненията, че държавната фирма не разполага със своя, която да е достатъчна за изпълнението на обектите.

„Да говорим с факти, да не правим внушения“, призова още министърът в оставка, който потвърди, че действително дружеството работи с голям брой контрагенти, но това не е в нарушение на закона.

На заседанието на комисията присъстваше и директорът на държавното дружество Стоян Беличев, който подчерта, че подготвяната писмена информация за дейността вече надхвърля 1,2 млн. страници, но тя не е внесена до комисията, защото не са получени указания на кого и как да бъде предоставена тя.

Отговорът му обаче не се хареса на председателят на комисията Мая Манолова.

„Изумително е, че има шеф на държавно дружество, който не знае адреса на парламента“, посочи тя, определяйки автомагистрали като „каса“, в която потъват милиони левове обществен ресурс. Според нея притеснителна е и информацията за огромни авансово платени суми, което води до извода, че голям процент от дейността на фирмата е преотдадена.

„Няма как едно дружество, което има няколко багера, да извърши дейност за близо 5 млрд. лв.“, смята тя. /БГНЕС