Платформа дава възможност на творци да самофинансират продукциите си с помощта на почитателите си

Платформа в подкрепа на българските творци е създал младият предприемач и основател на Nexpur Стоян Недин заедно със своя колега програмист и партньор Димитър Шарков, предаде репортер на БГНЕС.

Fanstream стартира в края на месец март и към днешна дата в портала са се регистрирали над 12 000 потребители. Целта на платформата е хората на изкуството да могат да достигат по още един канал до своите фенове и почитатели, а с допълнително събраните средства по тази линия да финансират своите продукции, както и да инвестират в по-доброто им качество.

В интервю за БГНЕС Стоян Недин каза, че порталът се радва на огромен интерес както от страна на творци, така и от страна на потребители, независимо, че гледането на филми, достъпът до премиерите на театрални премиери и концерти са платени.

„Създаването започна още миналата година, така че реализацията на идеята е по-скоро съвпадение с пандемията, а не цел. Иначе идеята датира още от 2013 г. и възникна покрай стендъп-комеди индустрията, защото прецених, че е разумно тези хора да могат да продават съдържанието си по цял свят, а не просто в залата, където се продават билети. Постепенно идеята еволюира в това, че много творци, изпълнители, хора с аудитория и фенове могат да се възползват от най-запалените си почитатели и да им продадат съдържанието си, като по този начин да получат много повече приходи от това съдържание“, мотивира съоснователят идеята на платформата и пояснява, че освен възможността, която дават чрез платформата, ще провеждат и рекламни кампании, за да привличат зрители.

Според него продукциите пуснати в YouTube не носят адекватни приходи за авторите им, което не им дава възможност да направят по-качествен, интересен и вълнуващ продукт, който от друга страна ще бъде по-търсен и полезен за феновете и обществото.

„Ако всеки запален фен плати по 5 лв. за едно хубаво съдържание, така творецът ще бъде стимулиран да инвестира в хубаво съдържание, да посвети време да го измисли, да го заснеме, така че да бъде в услуга на своите фенове и обществото“, убеден е младият предприемач и подчертава, че потребителите имат достъп до дадена продукция 72 часа след плащането или провеждането й.

Попитан дали фактът, че достъпът до културните събития са платени няма да отблъсне хората, Недин подчертава, че има промяна в потребителските навици на хората. Те са все по-склонни да плащат за качествено съдържание.

„Преди 8-9 години хората не са били толкова склонни да плащат онлайн поради различни свои страхове. Сега все повече хората свикват, че съдържанието може да струва пари и си заслужава да платиш за нещо, а не просто да гледаш безплатно. България естествено не е на челно място и хората не се редят на опашка да си плащат, за да гледат, но все пак има събуждане“, заявява той и добавя, че след като научили за възможност творците сами го потърсили.

„Потвърди се тезата ни, че тези хора имат проблем с монетизацията на съдържанието си. Те се зарадваха, че могат да изкарат от всяко гледане приход“ , подчертава Недин.

Той уточнява, че платформата няма за цел да измести живите изкуства, а да се яви като още една възможност хора, които живеят в друг град или в чужбина, макар и като виртуална публика, да присъстват на дадено събитие.

Стоян Недин посочва, че порталът ще продължи да се развива и да разширява своя обхват.

„Ще работим по няколко линии – едната е музика, другата е спортни събития, другите са театър, кино и интернет звезди“, обяснява той и споделя, че работят и по създаването на две нови подобни на Fanstream платформи за Германия и UK, като в момента са в процес по придобиване на съдържание, така че да бъдат адекватни за интересите и търсенията на хората от тези територии.

Попитан дали продуктът им трябва да служи за пример на държавата по отношение на подкрепата й на културата, съоснователят заявява, че порталът идва доста добре на изкуството, защото дава възможност на творците, които държавата не може да финансира достатъчно да самофинансират продукциите си на базата на аудиторията, която имат.

„От гледна точка на политика за подпомагане на културата идваме като страхотен бонус, защото така повече творци ще могат да са по-независими от държавата“, убеден е Недин. /БГНЕС