Днес ремонтът започна от кръстовището на пл. „Македония“ с „Христо Ботев“, а лятото строителят ще влезе в участъка на Съдебната палата“ и „Алабин“, като след една година трамваят ще се движи от „Бъкстон“ до „Съдебната палата“. Това обяви за БГНЕС зам.-кметът по обществено строителство в Столичната община инж. Ангел Джоргов.
Той посочи, че основен ремонт на трасето не е правен от 33 години.
„Подменят се съоръженията, които касаят трамвая. По-контактно, кабелната мрежа, релсовият път, който ще бъде с нови, вибро и шумоизолиращи материали, оправят се пероните, правят се спирконавеси, ще бъде изграден и линеен парк на „Македония“ с алеи, пейки, зони за отдих, като от северната страна ще има велоалея, а след ремонта ще се запазят 70% от съществуващите паркоместа. След две години желанието на всички ни е да има един удобен, по-тих и несъздаващ вибрации трамвай. Ремонтът на трасето ще позволи и по-бързо придвижване на трамвая“, обясни Джоргов.
Той каза още, че макар ремонтът на емблематичната спирка в „Княжево“ да не е включен в проекта, то такъв ще има.
„Покритата спирка в „Княжево“ не е част от проекта, но предвиждаме да ремонтираме и самата спирка. Отделно от проекта, там където има споделени трасета, а именно в „Княжево“ и по ул. „Алабин“ ще бъдат ремонтирани и пътните платна и тротоарите“, уточни зам.-кметът и добави, че участъкът по „Македония“ ще бъде затревен.
От думите му стана ясно още, че където е възможно пероните на спирките ще бъдат разширени, предвижда се полагането на нова настилка от унипаваж, както и монтирането на спирконавеси. Също така пероните ще са съобразени с нивото на нископодовите трамваи, които вече са закупени и се движат по линия 18.