Макар че някои производители на автомобили, включително „Рено”, първоначално бяха склонни да отложат датата за спиране на производството след 2035 г., повечето от тях вече обявиха плановете си да преминат до 2030 г.към изцяло електрически продажби в Европа.
„Волво”, „Форд” и „Ауди” са сред компаниите, които обявиха окончателни дати до няколко години за прекратяване на производството на други модели автомобили в Европа, освен електрическите, което поставя повечето големи компании в индустрията пред възможността да прекратят продажбите на замърсяващи автомобили на континента през следващото десетилетие. От „Рено” заявиха, че се готвят да предлагат само електрически автомобили на континента до 2030 г.
Вместо да се преоткрива двигателят, основната цел е да се настигне Китай, който според Де Мео е с десетилетие напред в технологиите за батерии за електромобили.
Де Мео подчерта, че подкрепя "технологичната неутралност", което означава, че законодателството на ЕС за емисиите не трябва да диктува начина, по който производителите на автомобили да постигнат целта за нулеви емисии през 2035 г. В сегашния си вид правилата на практика означават, че само батериите и водородът са жизнеспособни алтернативи на бензина.
Макар че понастоящем електронните горива са "нишово решение", тъй като производството им все още е минимално и индустрията трябва да изгради вериги за доставки, те са "възможност", заяви изпълнителният директор на автомобилната компания. "Както винаги, започваме от нишата."
Все пак главният изпълнителен директор на „Рено” се съгласи, че електрическите превозни средства са на път да се превърнат в доминиращо пазарно решение на предизвикателството да се достигне до нулеви емисии.
Тенденцията за отказ от двигателите е необратима, тъй като доставчиците, които имат десетки хиляди служители в цяла Европа, се отказват от двигателите с вътрешно горене, каза той.
"Всички доставчици от първи ред [които предоставят оборудване директно на производителите на автомобили] напълно се отказват от инвестиране в двигатели с вътрешно горене", каза той. "Ще видите, че вълната идва." /БГНЕС
Брюксел / Белгия