Рапчев коментира, че водачите трябва да обърнат внимание на няколко фактора.
„Много е важно преди да тръгнат на път, водачите да почистят добре автомобила от падналия сняг, за да имат достатъчна видимост и да могат да различават всички участници в движението”.
Изборът на зимни гуми е от ключова важност.
„Гумите са лична отговорност на всеки водач. Гумата е най-важната част от автомобила и тя осигурява сцеплението на автомобила с пътната настилка“, акцентира той и добави, че подходящите гуми са това, което ни кара да се чувстваме сигурни, когато поискаме да спрем навреме и да вземем завоя както трябва. Рапчев препоръчва да се използват четири еднакви гуми, а не да се допускат компромиси и да се поставят по две нови гуми на водещите колела на аватомобила.
„Когато нямаме достатъчно голям протектор и канали, които да отвеждат водата от пътя, това ни поставя под условие на аквапланинг и тогава водачът не може да предприеме никакви действия”, посочи той.
Експертът каза още, че в зимни условия трябва да намалим скоростта на пътя и да увеличим дистанцията си с останалите участници в движението, а ако сме направили компромис с гумите на автомобила да бъдем нащрек, че автомобилът може да попадне в условия, от които ще ни е трудно да излезем.
Попитан дали гумите трябва да бъдат разделени на летни и зимни, Росен Рапчев заяви, че имаме добра регламентация.
„На пазара има всякакви гуми – и за летни условия, и за зимни условия, както и такива, на които им казват всесезонни. Не е задължително да бъдат строго специфицирани в закона дали са летни или зимни, защото отговорността за безопасността ни на пътя е наша“, обясни Рапчев и даде пример със себе си като посочи, че той си сменя гумите на всеки 4 години – време, за което изминава между 40 000 – 50 000 км.