Ръст на акциите на Spotify, след като компанията излезе на печалба

Акциите на гиганта в областта на стрийминга на музика и подкасти Spotify се покачиха, след като компанията отчете увеличение на броя на плащащите абонати и рядка, но по-ниска от очакваното оперативна печалба за първото тримесечие.


Компанията отбеляза "нов тримесечен връх" на оперативната си печалба от 168 млн. евро - обрат спрямо загубата от 156 млн. евро за същия период на миналата година.

Въпреки че цифрата беше по-ниска от прогнозата за 180 млн. евро, инвеститорите бяха окуражени и акциите на Spotify - която е регистрирана на Нюйоркската фондова борса - поскъпнаха с над 13% в първите часове на търговията.

От Spotify заявиха, че оперативната печалба е била повлияна от по-високи от очакваните данъци върху заплатите, които са свързани с компенсации на базата на акции.

Аудиогрупата също така заяви, че в края на тримесечието е имала 615 млн. активни потребители, което е малко по-малко от прогнозираните 618 млн.

Около 239 млн. са били платените абонати, което е точно в съответствие с прогнозите на компанията.

Spotify заяви, че бизнесът се е "представил добре" през тримесечието, "воден от здравословното нарастване на броя на абонатите, подобрената монетизация и рекордно високата рентабилност".

"Като цяло сме обнадеждени от силния старт на годината", заяви компанията в отчета си за приходите.

Приходите са нараснали с 20% на годишна база до 3,6 млрд. евро, но са намалели с 1% в сравнение с предходното тримесечие.

От стартирането си Spotify инвестира много, за да стимулира растежа си с разширяване на нови пазари, а в по-късните години и с ексклузивно съдържание като подкасти.

Въпреки успеха си на пазара на онлайн музика, компанията никога не е отчитала целогодишна нетна печалба и само понякога тримесечни печалби.

Тя заяви, че очаква оперативна печалба от 250 млн. евро през второто тримесечие на годината.

През декември Spotify обяви, че ще съкрати персонала си с около 17% в опит да намали разходите си, което последва предишни съкращения, обявени през януари и юни 2023 г.

През юли 2023 г. шведската компания обяви, че повишава цените си за премиум абонати "на редица пазари по света", следвайки стъпките на подобни стъпки на конкурентни музикални услуги от Apple и Amazon. /БГНЕС