Директорът на Столичния автотранспорт Слав Монов поясни, че от началото на 2019-та брутната заплата на водачите нараства постепенно и през април и май тя е около 2300 лв., което чисто е около 1800-1900 лв., а механиците получават 1300 лв.
„В тези суми се включват абсолютно всички добавки като бонуси, храна и положен извънреден труд. За два месеца сме увеличили с 55 броя водачите в автотранспортна. Проблемът с извънредния труд все още не е решен напълно, но работим усилено по тази тема“, заяви Монов и добави, че очаква до края на годината недостигът на водачи в автотранспорта да бъде напълно преодолян. Той подчерта, че има интерес и по отношение на възможността шофьори от провинцията да живеят в общежития, като това в „Дружба“ ще бъде възстановено.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров посочи, че по време на разговорите с кмета и директорите на транспортните дружества е била постигната и договорка до края на следващата година в авто и електротранспорта да бъде преустановено полагането на извънреден труд извън законоустановения.
Синдикатите и кметът не успяха да постигнат съгласие единствено по отношение на нощния градски транспорт, който според синдикалните лидери е нерентабилен и води до извънреден труд над регламентирания в Кодекса на труда. Те предложиха той да се поеме от частен оператор.
„Ние нямаме промяна в нашата политика по отношение на нощния градски транспорт. Обсъждахме темата със синдикатите, но там не постигнахме съгласие до този момент“, заяви кметът и добави, че предстоят да се направят анализи, които ще покажат има ли нужда от него или не, или е необходимо той да се преструктурира.