Съдят Amazon в САЩ за кражба на бакшиши

Окръг Колумбия съди Amazon за това, че предполагаемо краде бакшиши от шофьорите, извършващи доставки чрез услугата Flex, за да намали разходите за труд и да увеличи печалбите си.

Искът обвинява Amazon в нарушаване на местното законодателство относно измамни търговски практики, въпреки че компанията вече е компенсирала шофьорите в рамките на споразумение с Федералната търговска комисия.

"Когато една компания е хваната да краде от своите работници, не е достатъчно тя да възстанови откраднатата сума", твърди в иска Карл Расин, главен прокурор на местното правителство на Вашингтон, окръг Колумбия.

"Кражбата от работниците е кражба и са необходими значителни санкции, които силно да възпрат това незаконно поведение."

В иска, насочен към Amazon.com и Amazon Logistics, се твърди, че от края на 2016 г. до средата на 2019 г. колосът в електронната търговия е подвеждал потребителите да мислят, че парите за бакшиши отиват за шофьорите на услугата Flex, докато всъщност те са били използвани за намаляване на оперативните разходи.

"Amazon, една от най-богатите компании в света, със сигурност няма нужда да взема бакшиши, които принадлежат на работниците", заяви Расин в съобщение.

"Amazon може и трябва да се справи по-добре."

Amazon стартира Flex през 2015 г., предлагайки на шофьорите възможност да печелят от 18 до 25 долара на час, плюс бакшиши, за това, че използват собствените си автомобили, за да доставят хранителни стоки или пакети за компанията.

В иска се обвинява, че през следващата година Amazon е променила модела на заплащане на шофьорите по начин, който е довел до това, че голяма част от парите за бакшиши се използват за тайно субсидиране на заплащането на шофьорите.

"Нищо не е по-важно за нас от доверието на клиентите", заяви говорителят на Amazon Мария Бошети в отговор на запитване на AFP.

"Този съдебен иск е свързан с практика, която променихме преди три години, и е неоснователен - всички бакшиши на клиентите, за които става въпрос, вече бяха изплатени на шофьорите като част от миналогодишното споразумение с Федералната търговска комисия." /БГНЕС, АФП