„Процедурата е разделена на четири лота за четири основни пазара, защото е важно да имаме фокус и да измерим резултата. Първият основен пазар е Германия, той е с бюджет 5 милиона лева без ДДС, вторият основен пазар е Великобритания – 2,5 милиона без ДДС, Вишеградската четворка – 3 750 000 лева без ДДС и след това е пазар Русия с 1 250 000 лева, общо 15 милиона лева.
Ангелкова дебело подчерта, че средствата ще се разходват само при постигнати резултати и обясни, че всяка туристическа агенция или туроператор може да участва по механизма, като най-важното е постигането на резултат.
„Процедурата е ориентирана към резултата. Ще се плаща само при достигане на предварително заявения брой туристи, които ще посетят нашата страна и които са отседнали в регистрираните места за настаняване“, обясни Ангелкова и уточни, че 15% от средствата ще бъдат изплащани на туроператорите при подписване на договора, а останалите 85% при доказан резултат.
Министърът припомни, че миналата година, в периода от 1 юни до 30 септември 2019 г., страната ни е била посетена от над 5,4 млн. чуждестранни туристи от общо 8.8 млн. за 11 месеца на годината.
Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Сдружение Национален борд по туризъм, изрази задоволство от предприетата втората стратегическа стъпка в подкрепа на родния туризъм след създаването на самостоятелното министерство.
От своя страна изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев каза, че записванията през тази година вървят както обичайно. „Убеден съм, че с този ход, който започна г-н Борисов миналата година и се изпълнява от Министерството на туризма, ефектът ще бъде изключително положителен в края на годината. Предвиждам, че с най-малко 10% ще бъде вдигнат туристопотокът за лятото в края на 2020 г. Основната причина ще бъде тази финансова инжекция, която за България означава много и се прави за първи път“, заяви Станев.