Съюзът на пивоварите с две награди за социална инициатива

В кампанията за спорт, творчество и превенция се включиха над 22 000 участника от цялата страна. Съюзът на пивоварите в България (СПБ) беше отличен с две награди от ПР и медийната индустрия в конкурсите за най-креативни и ефективни комуникационни кампании - PR приз на БДВО и годишните награди на B2B медия.

Заслужените отличия бяха връчени за националната кампания „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ – инициатива на СПБ и членовете на организацията за превенция на употребата на алкохол от подрастващите и в подкрепа на здравословния начин на живот на семействата. „За нас наградите отразяват усилията, които ние в СПБ и партньорите ни в кампанията полагаме години наред, за да могат деца и родители да участват в безплатни превантивно-образователни, спортни и консултативни инициативи. Правим всичко възможно, за да се промотира физическото и творческо възпитание на децата и универсалната превенция. През 2019 г. отново се фокусирахме върху малките населени места, районите с по-слабо икономическо развитие, семейства в риск и ромски училища. С радост мога да заявя, че по този начин заедно с партньорите осъществихме много стойностни инициативи, които бяха отличени от БДВО с втора награда в категорията за най-добър проект в публичния сектор“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ.

Благодарение на партньорската мрежа на СПБ кампанията достигна до много повече градове и до различни групи хора, които с грижа за децата си и тяхното бъдеще се включват в дейностите. Само през 2019 г. в 7 области в страната са проведени спортни празници и образователни инициативи с впечатляващите 22 000 участници, а директно състезавалите се в игри и творчески активности, са 15 200 души. През последните 5 години общият брой на участниците в кампанията е над 55 000 родители и деца. Летни академии за деца и родители, спортни състезания, обучения за оцеляване сред природата, творчески работилници, включително с малцинствени групи и семейства в риск, са част от атрактивните обучителни дейности, извършени през 2019 г. Други ключови инициативи са организирани с ученици в училища в Смолян, Видин и Благоевград, в партньорство с ГД ,,Национална полиция“ и Областните дирекции на МВР в съответните градове. Голям брой деца се включиха в състезания и демонстрации, творчески конкурси за есета и рисунки по темите за превенцията и живот без зависимости, народни и спортни танци и забавни игри във формата ,,мама, татко и аз“.

Само през миналата година са реализирани 130 събития, включително и с харесваната от родители и подрастващи „Детска лятна полицейска академия“ в община Велико Търново. Там заедно с общината и сдружение ,,Св. Иван Рилски“ бяха изградени площадки за оцеляване в природата и приложно колоездене, които привличат интереса на млади и възрастни. От миналата седмица там вече функционира и нова площадка за обучения при бедствия и аварии, както и Лятна читалня за деца и възрастни. Всички тези обекти са създадени и се поддържат в партньорство със СПБ. През 2020 г. кампанията на Съюза на пивоварите за спорт, творчество и превенция продължава и в София, макар и при доста ограничен график, заради Covid 19. Заедно със столичния Превантивно-информационен център по проблемите на наркоманиите СПБ вече организира редица интерактивни дейности за превенция и живот без зависимости. Стартираната Лятна академия на Превантивния център под мотото ,,Избирам себе си“ включва широк кръг инициативи за децата между 10 и 15 години, които ще продължат до 23-ти юли и са напълно безплатни за всички. В рамките на Академията тийнейджърите тренират различни житейски умения чрез работа в група. справяне с проблеми, активно слушане, лидерски умения, себеоткриване, критично мислене, поемане на отговорност, самооценка, създаване и спазване на правила и др. Всичко това се случва в общинския Дневния консултативен център за деца, юноши и родители в София. През забавлението и готвене, спортуване, креативни дейности, морски шах на открито, кула на силата, творчески занимания и състезания, тийнейджърите развиват полезни умения и практики за своето бъдеще.

Проведените в периода 2011-2019 г. проучвания с фокус групи от родители за анализ и преодоляване на проблемите, свързани с подрастващите, заплахите за тях и зависимостите показват, че очакваните превантивни практики за въздействие на децата са именно спортните и творчески занимания. С изградените по кампанията на СПБ партньорства с ГД ,,Национална полиция”- МВР, Столична община (СО), община В. Търново, Превантивно-информационния център по наркомании (ПИЦ по ПН, София), сдруженията „Св. Иван Рилски”, „Янтра 2001”, асоциация ,,Родители“, областните дирекции на МВР и Пожарна безопасност, редица училища и др. се постига висока степен на обществена подкрепа и по-добра среда за развитие на подрастващите. Посредством партньорството с ГДНП, социалният проект на СПБ Спортът е по-добрият начин децата да пораснат се отразява в отчетите на МС по изпълнение целите на: Националната програма за закрила на детето, Програмата за развитие на младежта и в Националния съвет за превенция на престъпността. Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната и техните доставчици на суровини, материали и оборудване. Кампанията на СПБ ,,Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ стартира през 2012 г. като инициатива за социална отговорност, която благодарение на партньорствата прераства в национална кампания за универсална превенция. Ежегодно всички активности по кампанията на 100% се финансират с целеви бюджет, осигуряван от всички членове на СПБ: „Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД. /БГНЕС