Като обем продажбите на шампанско са се увеличили само с 1,6% до 326 млн. бутилки.
Френското пенливо вино се свързва неизменно с празненствата.
През 2022 г. "то естествено съпътстваше потребителите по целия свят, когато те се радваха на края на локдауните и отново откриха апетит за празнуване, излизане, пътуване", каза Давид Шатийон, съпредседател на Comite Champagne.
През 2020 г., в разгара на пандемията, продажбите бяха спаднали до 244 млн. бутилки.
Износът продължи да се увеличава, като се покачи с 4,3% по обем до 187,5 млн. бутилки, но продажбите на вътрешния пазар спаднаха с 1,7%.
Износът сега представлява 57% от продажбите, в сравнение с 45% преди десет години.
Прекратяването на износа за Русия оказа слабо влияние, тъй като пазарът представляваше под два милиона бутилки годишно. /БГНЕС, АФП