Шестака: Младите не знаят почти нищо за нашите сортове грозде

Българинът държи на традициите и предпочита да консумира познато вино или такова, за което е чул, че е известно. Все още не може да се каже, че нашенецът има добре развита винена култура. Хубавото е, че все повече българите започват да се интересуват за истинското мелнишко вино. Това коментира за БГНЕС собственикът на изба и винопроизводител Митко Манолев, известен още като „Шестака“.

В Мелник се идва да се опита най-характерното Широка мелнишка лозя. На друго място този сорт не вирее. И това е запазената марка за този район“, уточнява Манолев.

По отношение на чужденците – палитрата е най-различна. Тази година специално преобладават испанците. Няколко лета преди години основно са били французите. Сред редовните посетители са англичани, германци, руснаци и поляци и чехи. Наблюденията на Манолев са, че няма отлив на посетители. А сушавата година не е оказала кой знае какво влияние върху добивите. Очакванията са и тази година да има добра реколта, макар и да е по-ситно грозде.

Винопроизводителят обаче с болка отчита, че в страната недостатъчно се говори истинските български сортове за сметка на чуждите, които се отглеждат в България.

„Няма лошо, но не е характерното за нашата страна. Би трябвало повече да си защитаваме българските сортове вина. В момента младите не знаят почти нищо за българските сортове грозде, защото в медийното пространство се говори непрекъснато за Мерло, Кабарне, Шардоне, Совиньон блан. Нямам нищо против тях, но не са български.

Една от атракциите в Мелник и региона е винарската изба "При Шестака" - собственост на едно от старите семейства, останали да живеят в Мелник със 120 годишна история във винопроизводството.

Друга винена атракция, която БГНЕС също ви препоръчва при посещение в Мелник е уникалният Музей на виното. Интересната експозиция отваря врати през 2013 г. Избата е под земята и в нея е подредена богата експозиция, която разказва за историята на виното, лозарството и винопроизводството през хилядолетията. /БГНЕС