Симеон Ананиев: Парите от концесията на летище София не трябва да отиват за БДЖ

Парите от концесията на летище София трябва да отидат в съответния сектор, не за железницата. Авиационният сектор също е динамична система, търпи развитие и има нужда от съответните инвестиции. Това коментира в интервю за БГНЕС университетският преподавател проф. Симеон Ананиев във връзка с отварянето на офертите на петимата кандидати за аеропорта.

Проф. Симеон Ананиев

Конкурсът за избор на частен стопанин на летището стартира още през 2016 година, сроковете многократно бяха удължавани както по искания на кандидатите, така и по административни причини. В условието се казва, че държавата ще прехвърли над 200 млн. лева от концесията за спасяване на закъсалата държавна железница. Според Ананиев обаче парите от частната инвестиция ще са изключително нужни на авиационния сектор, ако искаме да бъдем регионален хъб на Балканите.

„Интермодалните превози са европейските перспективи”

До една година очаквам да настъпи и либерализация на пазара на пътническите превози, прогнозира Ананиев. Като пример той посочва чешките железници, които участват в конкурси с дъщерни фирми на немската „Дойче бан“. Компаниите взимат на концесия един участък, например София- Перник – Дупница. Фирмата, която даде най-ниска цена и най-добри параметри за най-добри предложени разписания. /БГНЕС