Конкурсът за избор на частен стопанин на летището стартира още през 2016 година, сроковете многократно бяха удължавани както по искания на кандидатите, така и по административни причини. В условието се казва, че държавата ще прехвърли над 200 млн. лева от концесията за спасяване на закъсалата държавна железница. Според Ананиев обаче парите от частната инвестиция ще са изключително нужни на авиационния сектор, ако искаме да бъдем регионален хъб на Балканите.
„Интермодалните превози са европейските перспективи”
До една година очаквам да настъпи и либерализация на пазара на пътническите превози, прогнозира Ананиев. Като пример той посочва чешките железници, които участват в конкурси с дъщерни фирми на немската „Дойче бан“. Компаниите взимат на концесия един участък, например София- Перник – Дупница. Фирмата, която даде най-ниска цена и най-добри параметри за най-добри предложени разписания. /БГНЕС