"Синя" и "зелена" зони възобновиха работа, опашки се извиха пред ЦГМ

Опашки се извиха пред офисите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за локално платено паркиране в първия работен ден на „синя“ и „зелена“ зони в София, предаде репортер на БГНЕС.

Работното време на „синя" и „зелена" зони започва в 8.30 часа и приключва в 19.30 часа. Разрешеното паркиране в „синя" зона е в рамките на два часа, а цената е по 2 лева на час. Плащането става или с талон или с SMS на номер 1302. Паркирането в „зелена" зона е в рамките на до 4 часа, а цената на час 1 лев. Плащането отново е или с талон или с SMS на кратък номер 1303. „Служебният абонамент" също е възстановен.

Днес офисите за "Локално платено паркиране" на ул. "Будапеща" №17, площад "Възраждане" №1 и офис метростанция "Европейски съюз", възобновяват работа с граждани с обичайното си работно време от 08:30 ч. до 17:00 ч.

На ул. „Будапеща“ се изви дълга опашка. Пламен живее в „зелена зона“ в София. „Днес отварят зелената зона, единият от автомобилите в домакинство няма платено зона, което означава, че ако дойдат ще ми сложат скоба за това, че зоната не е платена. Аз съм платил за услуга, която е със срок – една година или две години. Услугата за платено паркиране обаче в тия два месеца не е изпълнявана. В тия два месеца би трябвало да бъдем компенсирани“, каза той. Мъжът смята, че опашката тук не е чак толкова голяма, но казва, че на нея чул, че на другите места е два или три пъти по-голяма. Диана също живее в квартал със „зелена зона“ паркиране и поради щета на автомобила ѝ, предното стъкло останало без стикер и трябва да си вземе нов. „Идвам от площад „Възраждане“, където опашката е многократно по-голяма“, каза жената.

От Центъра за градска мобилност казаха за БГНЕС, че още утре ще внесат в Столичния общински съвет предложение валидността на винетните стикери за платено локално паркиране да бъде удължено за срока на действие на извънредното положение. Очаква се то да бъде гласувано от съветниците на следващото им заседание.

От дружеството обявиха още, че и през следващата седмица контрольорите ще продължат да бъдат кондуктори като част от екипите ще бъдат придружени и от полицаи. Те ще санкционират пътниците, които се возят без задължителна маска в градския транспорт.

Според изчисленията на ЦГМ загубите им от несъбрани приходи от дейностите им прогнозно възлизат на 18.3 млн. лева за месеците март и април. /БГНЕС