Красимир Папукчийски, от своя страна, подчерта, че всички осъзнават отговорността си във връзка с реализацията на Паневропейския транспортен Коридор № 8, който ще свързва Черно с Адриатическо море през България, Македония и Албания. Той съобщи, че в момента се осъществява проект за техническа помощ за подготовка на проекта за модернизация на железопътната линия София – Перник – Радомир – Гюешево – Границата с РС Македония, която е част от основната мрежа.
Инвестиционният проект предвижда изграждане на железопътна линия, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик
Този проект ще осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатацията и безопасността, както и връзка с европейските железопътни мрежи чрез прилагане на единни стандарти и в съответствие с изискванията на трансевропейската транспортна мрежа.
В момента в участъка на железопътната линия София - Перник - Радомир – Гюешево, която е с обща дължина 139 км., скоростта варира от 70 до 100 км/ч, а на места ограниченията налагат от 40 до 75 км/ч. След изпълнението на проекта се очаква скоростта да достигне 130/160 км/ч.
Папукчийски и Локвенец заявиха, че се ангажират със своята професионална компетентност, желание и отговорност за реализацията на железопътната линия, , която пресича границата между България и Северна Македония - тунела Деве Баир. Двамата подчертаха, че всичко това е станало възможно, благодарение на пълната подкрепа от страна на ЕС и прилагането на практика на принципите на европейската солидарност. /БГНЕС