„София Ленд“ събра любителите на къмпинга и караванинга

Седмото издание на Camping & Caravaning Expo – единственото по рода си изложение в България, приветства всички почитатели на къмпинг туризма и активния живот на открито, предаде репортер на БГНЕС.

Най-голямото събитие за годината в сферата на къмпинга, караванинга и аутдор събра на едно място повече от 80 изложители от страната и чужбина.

В парка на „София Ленд“ могат да се видят десетки модели кемпери и каравани, в т.ч. и български, автомобили за туризъм, последни модели палатки за къмпинг от водещи марки, моторни лодки и двигатели, оборудване и аксесоари за къмпинг и аутдор, оборудване за водни спортове и др.

Иван Шарков представя на изложението „Nomad’s Nest“. „Правим тези много симпатични капки, или т.нар. teardrop каравана. Подходящи са за двама до трима човека. Имат си удобна спалня. Имат си и много хубава кухничка отзад, която се затваря и можете да пътувате навсякъде с тях“, разказа пред БГНЕС Шарков и добави, че teardrop караваните са много леки и могат да се теглят с всякаква кола.

Цената на една такава каравана варира от 7600 до 10 500 евро в зависимост от комплектовката, екстрите и вложените аксесоари вътре.

„Хубавото на това нещо е, че може да го теглите с всякаква кола. Не е нужно да имате голям джип или нещо специално 4х4. Може да си го сложите в гаража. Както виждате, не е много високо, отнема много малко място. С размерите на стандартна кола“, обясни Шарков. Той подчерта, че с тази каравана не е нужно да се мисли и за някакъв специален паркинг или по-голям гараж.

„Може да влизаш в града с него, можеш по тесни пътища да го караш, включително горски или да слезеш до някой язовир. Много е flexible и лесна за използване. Представлява просто една палатка на колела“, допълни Шарков.

А поддържката е минимална. „Нашето ремарке е сертифицирано за под 750 кг и се обслужва като такова, което значи, че не изисква „Гражданска отговорност“, не изисква винетка. Данъкът е около 20 лв. Не трябва да се източва вода, не трябва да се заземява по някакъв специален начин и не изисква някакви специални неща да се правят всеки сезон“, каза още Шарков, като уточни, че прегледът е на 2 г., което все пак улеснява доста нещата.

Мениджър на „Camping House“ Александър Буров също участва в изложението, където представя диамантът на европейските кемпери – „Concorde“. „За първи път в България му правим премиера. Ние сме представител на тази марка от един месец. Решихме да изложим тук един от бестселърите – това е именно „Concorde Charisma“, разказа той пред БГНЕС и отбеляза, че годината на производство е 2024.

Буров обърна внимание и на доста доброто оборудване. „Мисля, че е интересно за нашия пазар. Имахме потенциални запитвания за тази марка, но тепърва вече ще видим какво ще стане“, сподели той.

Буров показа холната част на кемпера, която е за четирима човека. „Тук има допълнително легло, отзад е спалнята и общо взето това е“, посочи той.

Цената на този модел кемпер започва от 300 хил. евро нагоре. „Но специално при тази марка много са важни екстрите и опциите, защото има някои неща, които не можеш да си добавиш допълнително като при по-бюджетните кемпери примерно, и е по-добре да е направено заводско“, обясни Буров, за когото хобито се е превърнало в бизнес, който се опитва да надгражда. /БГНЕС