В дигиталната платформа ще има не само обобщена информация за социално-икономическия живот в града, но ще бъде и централизирано място за заявяване на услуги и обмен на документи с администрацията. Платформите са част от внесената на 23.01.2020 г. за обсъждане и разглеждане от Столичния общински съвет "Стратегията за дигитална трансформация" на София. Нейното изпълнение е в създадения по инициатива на кмета на София Йорданка Фандъкова нов ресор „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ със зам.-кмет Владимир Данаилов.
Профилите са част от подобряването на услугите и качеството на живот и чрез обръщане на административните услуги към бизнеса и гражданите. Предвижда се свързване на общината със системите на другите институции и регистри, включително и с цел и за автоматично излъчване на документи. Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управление на града. Тя ще стартира и с увеличаване на електронните услуги от 50 до над 150 като в срок от една година ще се стартира с първите 15, които са най-използвани. Стратегията за дигитална трансформация цели София да бъде един от иновационните лидери в Европа и превръщането му в град, стимулиращ иновационния потенциал на местните компании.