Името на проекта идва от легендата за кипърския скулптор Пигмалион и неговата оживяла статуя Галатея. В книга Х от „Метаморфозите на Овидий“ се казва, че те имат дъшеря Пафа (на латински Пафос), от чието име произлиза името на град Пафос. Според други източници те имат син Пафос и дъщеря Метарме. Това разминаване може да се дължи на грешка в превода, но тази грешка е продуктивна за екипа на проекта ПАФА.
В ПАФА майката се възпроизвежда в дъщерята/сина. Детето е отражение, но не е тъждествено на майката, подобно е, но не същото. То, обаче, не е тъждествено и на самото себе си. В този семантичния кръг (идентично, еднакво, еднообразно, еднородно, тъждествено, също, точно, равно, сходно, подобно, аналогично, съответно, буквално и т.н.) инсталацията „завърта“ – буквално и преносно множество асоциации и възможни тълкувания. Зрителят неволно става философ.
Като подход се използва принципа на отражението като възможност да се възпроизвеждаш в друга структура. В проекта дигиталното е едновременно същност, форма (език и начин на смислообразуване) на творбата както и начин за разпространението й.
Освен представянето на танцовата инсталация втора част на проекта е дискусия на авторите с поканените гости анализатори и с публиката на live streaming представянето от различни точки на света чрез online връзка.
Излъчването на живо може да бъде проследено на специалната ФБ страница на проекта:
https://www.facebook.com/PAPHA-Dance-Space-Foundation-334091871306436
Медиен партньор на събитието е Информационна агенция БГНЕС.
Проектът се реализира с подкрепата на Столична община - Програма „Култура“ на Столична община, България. /БГНЕС