Творческата биография на Мириам Енгел включва произведения, които се характеризират с личен, колоритен и уникален език и дизайн, базирани както на съвременни техники, така и на театрални методи. Хореографиите ѝ вълнуват публиката по деликатен, но безкомпромисен начин. Без предразсъдъци. И засяга съвременни въпроси за идентичността и индивидуалността.
В спектакъла „Следобедът на един фавн”, наред с музиката от всеизвестния прелюд, се използват композиции за сиринг флейта на френския композитор Дебюси, сочен за един от основоположниците на импресионизма в музиката. Използвана е още едноименната поема на Стефан Маларме, рецитирана на френски.
Хореографията на Мила Искренова интерпретира основните иновативни принципи, заложени в хореографията на легендарния руски балетист, с полски произход Вацлав Нижински – разработки на антични изображения и скулптури, силна изобретателност и поетичност.