Той разработва свой собствен, уникален стил на свирене. Неговите изпълнения са необикновен синтез между традиционен фолклор, джаз, класическа музика. В последните години композира филмова и театрална музика и творби за симфоничен оркестър и кавал. Има издадени над 38 компактдиска със солови изпълнения и с различни музикални състави.
Агенция БГНЕС публикува пълния текст на интервюто с Теодосий Спасов.
БГНЕС: Г-н Спасов, културата и изкуството са големите губещи от пандемията от коронавирус. Смятате ли, че те вече излизат от кризата, в която се намираха?
Теодосий Спасов: Изкуството и културата за малко излизат от кризата, в която се намират, но пак влизат в нея. След година-две нещата ще се нормализират, но сега не вярвам.
Когато се появи вирусът, казаха, че той живее до 25 градуса. Виждате, че температурите достигат 42-43 градуса, а в съседна Гърция са още по-високи до към 50, но вирусът продължава да вилнее.
Може би, когато вирусът дойде от Марс, вече на 100 градуса ще сме свикнали да живеем и да се пазим с маски от него.
БГНЕС: Много дейности минаха онлайн, смятате ли, че културата и концертите също могат да го направят? Ще има ли успех, според вас?
Теодосий Спасов: Не е успешно да се прави изкуство онлайн. Изкуството и музиката имат нужда от жива публика. От сцената усещаме интуитивно от погледа на публиката в кои посоки да се движим, каква чувственост.
Когато е онлайн, е много ексхибиционистично, много странно и далеч от същността на триизмерността на изкуството, божественост, медиатор в лицето на изпълнителя и публиката. И този кръговрат се върти, откакто съществува изкуството музика.