Титанът Nvidia разширява сътрудничеството си с китайските автомобилни гиганти

Nvidia обяви значително разширяване на сътрудничеството си с водещата в света компания BYD и други китайски производители на електрически автомобили, включително за разработване на автономни превозни средства с изкуствен интелект.


Тази стъпка задълбочава връзките на Nvidia с китайската индустрия за електрически превозни средства, въпреки че Съединените щати ѝ забраняват да изнася най-мощния си хардуер за изкуствен интелект в Китай.

BYD, която през последното тримесечие на 2023 г. изпревари Tesla на Илон Мъск по продажби, е най-новата китайска автомобилна фирма, която използва DRIVE Thor на Nvidia - универсална система за управление на превозни средства, която е подсилена от мощни генеративни функции на ИИ.

"Днес обявяваме, че BYD, най-голямата компания за електромобили в света, приема нашия (AV компютър) от следващо поколение", заяви главният изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуанг на конференция за разработчици, предаде АФП.

Nvidia посочи, че други големи китайски фирми за електромобили, включително XPeng, Li Auto, ZEEKR и GAC Aion, също са приели платформата Thor, която беше обявена за първи път през 2022 г.

"DRIVE Thor е на път да революционизира автомобилния пейзаж, въвеждайки ера, в която генеративният изкуствен интелект определя изживяването при шофиране", се казва в изявление на Nvidia.

Компанията заяви, че BYD също така ще използва инфраструктурата на Nvidia за "облачно базирани технологии за разработка и обучение на ИИ".

Според Nvidia се очаква Thor да бъде внедрен в серийните автомобили още през 2025 г.

Компанията се превърна в едно от най-ценните предприятия в света благодарение на лудостта по ИИ, предизвикана от успеха на ChatGPT на OpenAI.

Според правилата на САЩ обаче на компанията е забранено да продава най-мощните си чипове на китайски компании.

Вашингтон заяви, че тези ограничения имат за цел да попречат на китайските военни и служби за сигурност да получат технологии, които биха могли да помогнат за разработването на модерно военно оборудване и приложения, включително с помощта ИИ.

Пекин определи тези ограничения като "тормоз" и "технологичен тероризъм".

Дани Шапиро, вицепрезидент на Nvidia за автомобилната индустрия, в миналото е казвал пред американски медии, че ограниченията не засягат клиентите в този сектор.

АФП попита Nvidia дали нейните продукти и услуги за автомобилната индустрия са засегнати от ограниченията на САЩ.

И в Пекин има опасения относно широките взаимоотношения между китайските компании за електрически превозни средства и американските доставчици на технологии.

Китайското министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT) "тихо е поискало" от автомобилни компании като BYD да увеличат покупките си от местни производители на чипове, за да намалят зависимостта си от чуждестранни фирми, съобщи миналата седмица "Блумбърг", позовавайки се на неназовани източници. /БГНЕС