Тори Бърч иска да направи "ежедневието ослепително "на NYFW

Mоделите на Седмицата на модата в Ню Йорк (NYFW) дефилираха по подиума под звуците на The Cure и Joy Division с поли, вдъхновени от абажури - американската дизайнерка Тори Бърч отпразнува идеята си да направи "ежедневието ослепително".


Ярко оцветените и понякога лъскави поли сякаш стояха самостоятелно на талията и бяха проектирани да се сгъват "почти като оригами", каза дизайнерката пред АФП.

"Исках остри ъгли, но... полата всъщност се сваля и се сгъва в нищото, почти като оригами е", каза тя, празнувайки 20-годишнината на марката си.

Сред най-особените творби в колекцията ѝ за есен-зима 2024 г., по време на дефилето под аркадите на Голямата библиотека в Манхатън, полите бяха носени с леки топове с дълги ръкави и качулки.

"Опитах се да помисля как да направя ежедневието ослепително", казва тя.

Марката на Бърч отдавна е възхвалявана заради класическия си външен вид, но сега изглежда, че се развива в посока на това да стане по-съвременна.

Тя използва много леки материали, но им придава характер с грубо изрязани шевове, добавя многоцветни ресни към дълго палто с пайети или кара фина рокля с волани да изпъква от плисирано сако.

"Това е за жена, която има самочувствие и търси оптимизъм в света", казва тя.

Вярна на имиджа на марката Carolina Herrera, основана през 1981 г., новата й есенно-зимна колекция се характеризира с прецизни, обтекаеми силуети, подсилени от волани по ръкавите и полите, както и от бродерии.

В нея присъстват всички класически модели на модната къща, включително поли тип "молив" или с волани и черно-бели карирани костюми.

Уес Гордън, артистичният директор на модната къща, обаче е оставил истински отпечатък върху цветовете.

Той се отказва от основните цветове като черно, бяло и кафяво, за да комбинира червени или тъмносини блокове с черни, розови, жълти и дори флорални цветове.

Всичко това е създадено, за да облича жена, която "не е срамежлива, която е силна, която е уверена в себе си и обича дрехите", казва той.Гордън каза, че е търсил баланс между "драматизма" на цветовете и цветовите блокове и "прецизността и дисциплината на кройката". /БГНЕС