Магнит за туристи
С началото на летния сезон през юни нарастващият международен въздушен трафик към и от европейските страни предизвика криза на много летища, където персоналът беше намален заради COVID-19, а служителите стачкуваха.
Болат подчерта, че Turkish Airlines е отбелязала ръст в броя на пътниците както от точка до точка, така и на трансферните пътници, особено по маршрутите на дълги разстояния.
"Ръстът в броя на пътниците ни се дължи и на увеличаването на броя на пристигащите в Турция туристи ", подчерта той.
Според данни на Министерството на културата и туризма, публикувани миналата седмица, броят на чуждестранните туристи, посетили Турция в периода януари-ноември, е нараснал с 84,8% на годишна база до 42,2 млн. души.
Когато към тях се прибавят и турските граждани, живеещи в чужбина, броят им за 11-те месеца нараства до 47,6 милиона, сочат данните на министерството.
"За следващата година сме си поставили за цел да увеличим капацитета със 17-20%", каза Болат.
Стотици дестинации, голям автопарк
Turkish Airlines разполага с флот от над 390 самолета и се стреми да достигне 427 до края на 2023 г.
"Очакваме доставката на 400-ия ни самолет в средата на февруари. Проблемите със самолетите Boeing 787 във фабриката са преодолени. Първият ни самолет ще пристигне в края на този месец", каза Болат.
В момента компанията лети до 342 дестинации в 129 държави, включително и до Турция, като целта за следващата година е 346.
През следващата година авиокомпанията ще добави към своята мрежа от полети големите американски градове Денвър и Детройт, както и Палермо, Италия, и Катовице, Полша, като освен това ще увеличи честотата на полетите в настоящите мрежи.
Болат добави, че Turkish Airlines има за цел да стартира директни полети до Австралия, а не да лети със споделени полети.
"Искаме да пренесем нашия флаг в Сидни и Мелбърн през следващата година", каза той.
Болат отбеляза също, че компанията ще наеме повече от 1100 пилоти и 2000 души кабинен персонал.
"Очакваме увеличаване на търсенето на пилоти. Затова ще увеличим капацитета на нашата летателна академия с 50%, за да обучаваме по 300 пилоти годишно".
По отношение на дейността на AnadoluJet, марка на Turkish Airlines, Болат заяви, че те се стремят към почти 50% увеличение на честотата на полетите до март следващата година благодарение на голямото търсене на вътрешни линии.
"AnadoluJet ще бъде известна и като нискотарифна авиокомпания, предлагаща международни полети", каза той.
Болат заяви, че инвестициите на Turkish Airlines през 2022 г. възлизат на 2,8 млрд. долара, предимно за закупуване на самолети и двигатели.
"Заделихме 3,8 млрд. долара за инвестиции през 2023 г.", добави той. /БГНЕС
Истанбул / Турция