В Германия се развихри спор за колбаси: бившият канцлер Шрьодер защитава къривурст

Къривурст, легендарният колбас със сос къри, който произхожда от Берлин в края на 40 -те години на миналия век, е немска национална фастфуд. И се предлага не само в заведения за хранене, но и като пълноценна храна в индустриалните столови. Нещо повече: в продължение на почти три десетилетия къривурст беше най -популярното ястие, поръчвано в немските столови, и едва през 2020 г., по време на пандемията, колбасът отстъпи на спагети болонезе. А в столовете на заводите на Volkswagen, преди пандемията, къриурст беше хит: работниците на VW изяждаха до седем милиона порции годишно.

Но този август концернът реши да наруши традицията. Бившият германски канцлер се изправи, за да защити наденицата.

Къривурст на Volkswagen е марка като автомобилите. Колбаси за столовите на концерна се произвеждат в собствен цех за рязане на месо. На този продукт дори е присвоен отделен номер в корпоративния каталог. Но предвид факта, че все повече германци намаляват консумацията на месо, автомобилният гигант реши да предложи на служителите си алтернатива. От края на август трапезарията Markenhochhaus, централата на концерна във Волфсбург, ще предлага само вегетариански и вегански ястия. И рядко ще има риба в менюто. Концернът обяснява тази кулинарна реформа с желанията на самите служители и грижата за околната среда. В производствената столова в Хановер тя вече е внедрена.

Не всички в екипа обаче ще останат доволни от иновацията. Дори с настъпването на пандемията, когато служителите на концерна бяха предлагани от тези вурстчета само веднъж седмично, много протестираха. А за да върнат наденицата в ежедневното меню, дори синдикатите трябваше да се намесят. Честно казано, настоящата иновация не може да се нарече радикално посегателство на нещо свещено: буквално на няколко метра в менюто на друга трапезария на концерна всичко ще остане същото, включително и колбасите.

Въпреки това решението за съкращаване на квотата за колбаси предизвика спорове в Германия. Присъедини се и бившият германски канцлер Герхард Шрьодер. „Ако все още бях в надзорния съвет на VW, това нямаше да се случи“, публикува той в LinkedIn и пусна хаштага #rettetdieCurrywurst.

В същото време той отбеляза ползите от вегетарианската диета и призна, че самият той периодично се придържа към нея. "Но изобщо да няма къривурст? Не!", възмущава се бившият политик.

Герхард Шрьодер се съмнява, че самите служители са искали да се откажат от това ястие, и нарича къривурста с пържени картофи „енергиен бар“ за работещите в производството.

Любовта на бившия федерален канцлер към колбасите е известна от 90 -те години на миналия век. През 2002 г., въвеждайки Джордж Буш в немската кухня, германският канцлер поръча за него къривурст и ябълков щрудел в един берлински ресторант. В социалните мрежи и в германските медии емоционалната му подкрепа за къривурста породи вълна от коментари от всякакъв вид. Производителите на колбаси се възползват от тази възможност да рекламират продукта си с хумор. Други - заради вегетарианството. Съществува и мнение, че Шрьодер се опитва да помогне в настоящата предизборна кампания за Бундестага на партията СДПГ, която той самият водеше до 2004 г. Обръщането към такива прости и ясни неща като колбасите в менютата на столовата може да предизвика съчувствие сред работниците, чиито интереси представлява партията. Но дали тази „енергийна лента“ ще помогне на социалдемократите е друг въпрос. "Съмнително. Не само колбасите могат да остареят", - казва по -специално порталът Spiegel Online, защото в ерата на електрическите автомобили предпочитанията на избирателите се променят. /БГНЕС