Превозвачите вече на няколко пъти организираха масови протести в много градове с искания за намаляване на акциза на горивата с 50%, както и отлагане на планираното разширяване на тол системата. На последния им протест обаче камионите и автобусите на протестиращите не бяха допуснати до центъра на София и те останаха на входа на столицата при АМ „Тракия“. Няколко дни преди това превозвачите бяха на среща при премиера Петков за пореден път, но се стигна до скандал и протестиращите напуснаха срещата обидени, че премиерът не ги е изслушал. Превозвачите смятат, че държавата прилага репресивни мерки, ползвани по времето на комунизма към автобусния и товарния сектор в страната. Според тях, с 12 стотинки ще поевтинее бензинът, ако бъде премахнато изискването за биокомпонент. Много от хората са на ръба на оцеляването, а автобусните превози са след ръба на оцеляването, заявяват още те.
След последната проведена среща на 17 май, премиерът Петков заяви, че диалогът е възобновен и са сформирани работни групи, които да решава проблемите. От своя страна Магдалена Милтенова от Конфедерацията на превозвачите благодари за конструктивния диалог, но протест ще има, тъй като няма конкретни решения.
Петков: Възстановихме диалога; Милтенова: Чакаме решение на проблемите ни
Федерацията на транспортните работници „Подкрепа“ и Съюзът на транспортните синдикати в България също ще протестират и шестват за начало на диалог, и с искания за актуализация на държавния бюджет, с цел преодоляване последиците от пандемията и увеличените цени на горивата и енергоносителите.
Около 40% от бюджета на София е даден за обществения транспорт, въпреки това загубите продължават да растат.
Служителите в градския транспорт са категорични, че нищо няма да ги спре да протестират, тъй като финансово секторът сериозно се задъхва.
На това кметът на София Йорданка Фандъкова отговори, че са имали конструктивен разговор с министъра на транспорта Николай Събев за подкрепа за градския транспорт на София с конкретен план. Още другата седмица започват експертните разговори между екипите на Столична община и Министерство на транспорта, като Столична община ще участва в разработването на национална транспортна схема със синхронизация на разписания на автобусния, градския транспорт и БДЖ. А според Събев до края на юни ще са готови първите резултати и ще е ясен ангажиментът, който може да поеме за подкрепа при актуализацията на държавния бюджет. Стана ясно и че в регламент 1370 на Европейската комисия много добре са уредени въпросите за субсидиите и компенсациите за обществения транспорт.
Фандъкова: Градският транспорт в сряда ще се движи, ще протестират служители, които не са на смяна