Желязков: Законопроектите за водачите и МПС-тата са на обществено обсъждане и не са приети

Няма да позволя увеличаване на административната тежест и спекулации на тема лобизъм и интереси. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в отговор на обвиненията на БСП, откъдето заявиха, че законопроектите за водачите и пътните превозни средства са лобистки, предаде репортер на БГНЕС.

Желязков заяви, че приема днешната пресконференция на левицата в духа на общественото консултиране за законопроекта на Закона за пътните превозни средства и ще вземе предвид конструктивните им забележки и препоръки.

"От 2017 година има работни групи, които работят по конкретните текстове за разделянето на Закона за движение по пътищата на 3 части. Единият е свързан с движение по пътищата, другият е за водачите на пътни превозни средства и третият е за самите превозни средства“, припомни той и добави, че темата за пътната безопасност е основна политическа тема както у нас, така и в Европа.

По думите на министър Желязков елементи на пътната безопасност са свързани с подготовката на водачите на пътните превозни средства, безопасността на самите пътни превозни средства, третият елемент е безопасността, която се гарантира от спазването на правилата за движение по пътищата и разбира се контролната дейност.

"Два от законопроектите – за движение по пътищата и за водачите на пътни превозни средства са във фаза на приключили обществени консултации и анализ на постъпилите предложения, а законопроектът за пътните превозни средства са все още във фаза на обществени консултации", поясни той и добави, че обществените консултации са в срок от 1 месец и дават възможност на всички заинтересовани лица да направят възражения и предложения по законопроекта. Този срок ще изтече на 19 август, а след това работната група ще прегледа всички постъпили предложения и становища, след което ще бъде изработен проект на законопроекта за пътните превозни средства. След това той ще бъде представен на моето внимание, същата е процедурата и по останалите проектозакони, обясни Желязков и подчерта, че не е задължително да се съгласи и да приеме текстовете.

"Чак, когато аз се ангажирам с тях и изпратя законопроекта за междуведомствено съгласуване, ние може да говорим за наличието на законопроект, който ангажира правителството. До тогава ние имаме текстове, върху които се развиват обществени консултации. Това са текстове на работната група и те не ангажират нито мен, нито кабинета", каза още той.

Желязков добави, че на 5.02.2018 г. е подписан меморандум между държавата и 25 организации, които включват всички страни и събират интересите на всички тях.

На въпрос на БГНЕС дали в текстовете е заложено контролът и регистрацията на автомобили да премине в частни ръце, Желязков каза, че ще настоява контролът да остане в правомощията на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

По отношение на регистрацията на автомобилите в „Пътна полиция“ каза, че не се знае. „В законопроекта има следния режим – при внос на нерегистрирани в България пътни превозни средства първоначалният технически преглед да се извършва в оторизирани за това пунктове, като контролният талон и регистрационните номера ще се издават от КАТ. Това е в посока подобряване на обслужването по първоначална регистрация. Дали аз го приемам или не, ще разберете, когато внеса законопроекта. Това е една от многото идеи за аутсорстване на дейности за подобряване на административното обслужване и намаляване на опашките при каналите в КАТ“, заяви още той.

Желязков беше категоричен и по отношение на твърдението, че собственик ще бъде глобен с 1000 лв. ако правят ремонт на автомобила си. Министърът каза, че в случая текстовете се четат преднамерено и такова предложение не би подкрепил. Той добави още, че за първите две години всички сервизи ще бъдат на уведомителен режим, след което ще се пристъпи към тяхната регистрация и подчерта, че всичко това към момента е на ниво проект, които държавата все още не е подкрепила. /БГНЕС