Продажбите на Tesla в ЕС спаднаха с 49% на годишна база през първите 2 месеца на 2025 г.

Новите регистрации на Tesla в Европейския съюз са намалели до 19 046 през първите 2 месеца на годината, което осигурява на компанията пазарен дял от едва 1,1%.

Продажбите на електрически автомобили Tesla в Европа са намалели с 49% през януари-февруари в сравнение със същия период на предходната година, съобщи асоциацията на производителите ACEA, предаде АФП.

Остаряващите модели са един от факторите за спада досега през тази година, но клиентите на е-мобили може би отказват да купуват и в знак на протест срещу собственика на Tesla - милиардера Илон Мъск, откакто той стана ключов поддръжник на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Мъск води гласовита и разединяваща кампания за намаляване на разходите начело на новосъздадения Департамент за правителствена ефективност (DOGE).

През последните седмици няколко центъра за продажби на Tesla в САЩ бяха подложени на вандалски атаки, а цената на акциите на компанията се срина през последния месец.

Новите регистрации на Tesla в Европейския съюз са намалели до 19 046 през първите 2 месеца на годината, което осигурява на компанията пазарен дял от едва 1,1%, заявиха от ACEA.

Само през февруари регистрациите на Tesla са намалели с 47% до 11 743. Спадът на продажбите се дължи на факта, че общите продажби на електромобили са скочили с 28,4% през първите два месеца на тази година до 255 489 броя, което представлява 15,2% пазарен дял в ЕС.
Но за генералния директор на ACEA Сигрид де Врис "последните данни за регистрацията на нови автомобили потвърждават, че пазарното търсене на електрически превозни средства с батерии остава под нивото, необходимо за напредъка на прехода към мобилност с нулеви емисии".

Тя посочи необходимостта от данъчни и покупателни стимули за клиентите и инвестиции в станции за презареждане в момент, когато ЕС се готви да облекчи целите за намаляване на емисиите за изпитващите затруднения европейски производители на автомобили.

Хибридно-електрическите превозни средства продължават да бъдат най-големият пазарен сегмент през първите два месеца на годината, като броят на регистрациите им се е увеличил до 594 059 - с 35,2% пазарен дял.

Това изпреварва както бензиновите, така и дизеловите модели с пазарни дялове от 29,1% и 9,7% през февруари. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон